DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2973

Title: แผนธุรกิจการให้บริการร้าน KID’S GYM
Other Titles: Business Plan for Service KID'S GYM
Authors: รัชตวรรณ ทองอยู่เลิศ
Keywords: KID’S GYM
แผนธุรกิจ
การให้บริการ
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การดำเนินแผนธุรกิจการให้บริการร้าน KID’S GYM ในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 2 ประการคือ 1) เพื่อศึกษาพฤติกรรมการเลือกสถานที่และวิธีการออกกำลังกายของลูกค้าเพื่อเป็นแนวทางในการเริ่มธุรกิจใหม่ 2) เพื่อใช้ในการทำธุรกิจ และเป็นแนวทางในการศึกษาถึงสภาพธุรกิจสำหรับใช้เป็นข้อมูลในการขอวงเงินสินเชื่อจากทางธนาคารในอนาคต โดยศึกษาข้อมูลจากเอกสาร และจากกลุ่มตัวอย่างซึ่งเป็นเด็กที่มีอายุ 6-12 ปี และกลุ่มผู้ปกครองของเด็ก จำนวน 200 คน และทำการวิเคราะห์ข้อมูลเชิงพรรณนา ผลการศึกษาพบว่า การเปิดธุรกิจ KID’S GYM เนื่องจากกระแสการออกกำลังกายกำลังมาแรงบวกกับอยากให้เด็กได้เรียนรู้นอกสถานที่เรียน เพราะที่โรงเรียนมีแค่วิชาพละศึกษา ซึ่งเล่นแค่อาทิตย์ละครั้งเท่านั้น และให้เด็กเปิดโลกทัศน์นอกบ้าน มาหาสังคมใหม่ ๆ หาเพื่อนใหม่ รวมถึงผู้ปกครองก็สามารถมาเจอสังคมผู้ปกครองได้เช่นกัน จึงคิดว่าเป็นการตอบโจทย์ที่ดีในการทำธุรกิจครั้งนี้ขึ้น และได้ทำการสำรวจข้อมูลความเป็นไปได้เบื้องต้นพบดังนี้ ด้านผลิตภัณฑ์ภายใน KID’S GYM นั้นต้องมีการรับประกันความปลอดภัยทั้งในชีวิตและทรัพย์สิน สอดคล้องกับความต้องการของเด็กและมีความทันสมัย ด้านราคา ต้องมีการแสดงราคาอย่างชัดเจนทั้งภายในร้านและตามสื่อต่าง ๆ จัดให้มีส่วนลดราคาของการเลือกแต่ละคอร์ดและมีราคาที่เหมาะสมไม่แพงเกินไป ด้านช่องทางจัดจำหน่าย ทำเลที่ตั้งของร้านยิมสำหรับเด็กต้องมีความสะดวก มองเห็นได้ง่าย มีสถานที่จอดรถกว้างขวางปลอดภัย และสามารถจอดได้ฟรี และ ด้านการส่งเสริมการตลาด ควรมีของแถมหรือของสะสม ควรมีการโฆษณาทางใบปลิว แผ่นพับ เผยแพร่ทางสื่ออินเตอร์เน็ต รวมทั้งควรมีการสมัครสมาชิกเพื่อการได้รับสิทธิพิเศษและสามารถชำระเงินด้วยบัตรเครดิตได้
The operation of KID’S GYMs business plan is 1) to study the customer behavior in choosing the place and pattern of exercising to start a new business. And 2) to use in business and to be a guideline for study the business conditions for applying for a loan from a bank in the future. This business plan was gained the information from document and 200 samples from children aged 6-12 years old and parents, then using descriptive analysis for analyze data. The result shown that KID'S GYM business has been widely launched because the trend of exercise is popular, as well as the parents want their children to learn extra-curricular apart from physical education in school which is only once a week. Moreover, the parents also want their children open the outside world, being in the new society, find new friends, and parents can meet parents. So these are a good reason to launch this business. The preliminary feasibility survey is as follows. - Considering to the KID'S GYM product, life and property security should be guaranteed, meet the needs of the child and modernity. - The price must be clearly displayed both in the shop and in the media and should have some discounted price of each course as well as price should be reasonable. - The distribution channels, the location of the children's gym must be convenient, easy to access, adequate, safe and free parking lot. - The promotion, Gym should have a free gift or a collection. It should be advertised via leaflets, brochures and internet. They should also have the member subscription for privilege and should provide credit card payment
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การจัดการธุรกิจ
การออกกำลังกายสำหรับเด็ก
Advisor(s): สุชาติ ไตรภพสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2973
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ratchatawan.thon.pdf2.71 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback