DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2969

Title: แผนธุรกิจ กุ้งแช่น้ำปลารสเด็ดบายทอย
Other Titles: Business Plan for Shrimp in Fish Sauce by Toy
Authors: สุธาสินี บุญรอ
Keywords: กุ้งแช่น้ำปลา
กุ้งรสเด็ด
เดลิเวอรี่
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อตอบสนองความต้องการของลูกค้าที่ชอบ รับประทานกุ้งแช่น้ำปลา เพื่อตอบสนองวิถีการดำรงชีวิตที่เร่งรีบ แข่งขันกับเวลา และต้องการสิ่ง อำนวยความสะดวกมากขึ้น แผนธุรกิจได้จัดทำขึ้นโดยเป็นการดำเนินธุรกิจใหม่ เทคนิคและวิธีการใน การจัดทำแผน คือ การวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมทางธุรกิจการวิเคราะห์การแข่งขัน และการสำรวจที่ใช้ แบบสอบถามกับตัวอย่างซึ่งเป็นบุคคล จำนวน 400 คน โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบกำหนด กลุ่มตัวอย่างแบบไม่ทราบจำนวนที่แน่นอน (Infinite Population) สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล เบื้องต้น คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลจากการวิเคราะห์พบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิงมีอายุระหว่าง 26-30 ปี มีการศึกษาในระดับปริญญาตรี ส่วนใหญ่มีอาชีพพนักงานบริษัท รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 25,001 บาท ขึ้นไปตนเองมีอิทธิพลในการตัดสินใจบริโภคอาหารแบบ Delivery โดยเฉลี่ยค่าใช้จ่ายอยู่ที่ มากกว่า 400 บาท ซึ่งลักษณะของการตัดสินใจคือ รอช่วงโปรโมชั่นจึงจะไปลองใช้บริการ มีพฤติกรรมการ บริโภคอาหารคือต้องการสินค้าที่มีความสดใหม่ มีราคาที่เหมาะสม มีเส้นทางจัดส่งแบบ Delivery ที่คลอบคลุมทั้งในเขตกรุงเทพฯ และปริมณฑล รวมถึงมีบริการจัดส่งแบบ Delivery โดยไม่คิด ค่าบริการ มีการจัดส่งสินค้าให้เป็นแบบเก็บเงินปลายทาง (Cash on Delivery) เพื่อความสะดวกแก่ ผู้บริโภคที่มีเฉพาะเงินสด และสามารถตรวจนับสินค้าก่อนชำระเงินได้ ความเอาใจใส่และความ กระตือรือร้นของพนักงานที่ให้บริการ มีกระบวนการผลิตที่ไม่ใช่สารเจือปน เมื่อพิจารณาความเป็นไปได้ในการประกอบธุรกิจ พบว่ามีความคุ้มค่า ในการลงทุน โดยใช้ เงินลงทุนเริ่มต้น 520,000 บาท มีค่า NPV เท่ากับ 1,476,762.63 รวมถึง IRR ของโครงการนี้ได้ 139% หมายถึงอัตราผลตอบแทนดี และใช้เวลาคืนทุนประมาน 0.668 ปี
This business plan is intended to meet the needs of the customer. Eat shrimp with fish sauce To meet the fast-paced lifestyle. Compete against time And want something More convenient The business plan is made up of new business. Techniques and methods in The plan is to analyze the business environment, analyze the competition. And used surveys. A questionnaire was used to sample 400 individuals using a defined sampling method. Infinite Population. Statistics used in data analysis. The descriptive statistics were percentage, mean, standard deviation The results showed that most respondents were women between the ages of 26-30.Bachelor's Degree Most of the company's employees. Average monthly income 25,001 Baht On the other hand, there is an influence on the decision to consume the food delivered on average. The nature of the decision is. Wait for the promotion to try it. Behavior Food consumption is the need for fresh products. Have a reasonable price Delivery path available Covered in Bangkok and suburbs as well as delivered without delivery. The service is delivered on a cash on delivery for convenience. Consumer Cash Only And can count the products before payment. Attentiveness and Enthusiastic staff of the service. Non-contaminated non-manufacturing processes Considering the feasibility of conducting business. It is worth investing in. Initial investment of 520,000 baht has an NPV of 1,476,762.63 including the IRR of this project. 139% represents a good yield. The payback period was 0.668 years.
Description: การค้นคว้าอิสระ(บธ.ม.)--สาขาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): รวิพรรณ สุภาวรรณ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2969
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Sutasinee_Boon.pdf4.28 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback