DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2967

Title: แผนธุรกิจ ไอศกรีม Fruit Ice Cream (ไอศกรีมโฮมเมด)
Other Titles: Business Plan For Fruit Ice Cream
Authors: ฉัตวณัฐ สว่างงอารมย์
Keywords: ไอศกรีม
ไอศกรีมโฮมเมด
ไอศกรีมเพื่อสุขภาพ
Issue Date: 2560
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสร้างกิจการให้กับตัวเองให้มีรายได้ที่มั่นคง เพื่อผลิตไอศกรีมที่มีคุณภาพรักษาสุขภาพให้กับผู้บริโภคที่รักในการทานของหวานประเภทนี้ แผนธุรกิจได้จัดทำขึ้นโดยเป็นการดำเนินธุรกิจใหม่ เทคนิคและวิธีการในการจัดทำแผน คือ การวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมทางธุรกิจการวิเคราะห์การแข่งขัน และการสำรวจที่ใช้แบบสอบถามกับตัวอย่างซึ่งเป็นบุคคล จำนวน 400 คน โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบกำหนด กลุ่มตัวอย่างแบบไม่ทราบจำนวนที่แน่นอน (Infinite Population) สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลจากการวิเคราะห์พบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิงอายุต่ำกว่า 20 ปี มีการศึกษาในระดับปริญญาตรี ส่วนใหญ่มีอาชีพนักเรียน/นักศึกษา รายได้เฉลี่ยต่อเดือนต่ำกว่า 10,000 บาท ส่วนใหญ่รับประทานมากที่สุด คือ ไอศกรีมแบบเกร็ดหิมะมีรสชาติและรูปแบบหลากหลายเป็นไอศกรีมเชอร์เบท (ผลไม้) เพื่อนเป็นบุคคลที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อ มีลักษณะการตัดสินใจใช้บริการเมื่อมีร้านไอศกรีมเปิดใหม่ คือ ลองใช้บริการทันทีโดยปัจจัยทางการตลาดที่ส่งผลต่อพฤติกรรมการบริโภคไอศกรีม คือ มีสินค้าให้เลือกหลายรสชาติ ราคาเหมาะสมกับปริมาณ ที่ตั้งของร้านสะดวกต่อการเดินทาง มีการให้ทดลองชิมฟรี ต้องการให้มีรายละเอียดสินค้าที่ชัดเจน สามารถเข้าใจได้ง่ายและทราบความแตกต่างของสินค้า เพื่อให้สามารถเลือกได้ง่าย มีความเอาใจใส่และความกระตือรือร้นของพนักงานที่ให้บริการ และมีการจัดหน้าร้านสวยงาม เมื่อพิจารณาความเป็นไปได้ในการประกอบธุรกิจ พบว่ามีความคุ้มค่า ในการลงทุน โดยใช้เงินลงทุนเริ่มต้น 470,000 บาท มีค่า NPV เท่ากับ 678,381.97 รวมถึง IRR ของโครงการนี้ได้ 78% หมายถึงอัตราผลตอบแทนดี และใช้เวลาคือทุนประมาน 1.332 ปี
This business plan is intended to create a self-sustaining business. To produce healthy ice cream for consumers who love to eat this kind of dessert. A business plan is a new business. Techniques and methods for planning are business analytics, competitive analysis And a questionnaire survey with a sample of 400 individuals using a defined sampling method. Infinite Population The statistics used in the baseline data analysis are descriptive statistics: percentage, mean, standard deviation. The analysis found that the majority of respondents were female under the age of 20, with a bachelor's degree. Most of them have student / student occupations. The average monthly income is less than 10,000 Baht. Most of them are eaten by ice cream, snowflakes, flavors, and various forms of sherbet (fruit) ice cream. The decision to use the service when a new ice cream shop is opened, try to use the service immediately. The marketing factors affecting the consumption of ice cream is that there are many products to choose. Reasonable price with quantity The location of the convenience store. There is a free trial. Want to have a clear product description. Can easily understand and know the difference of products. To be easily selectable. Have the attention and enthusiasm of the service staff. And a beautiful face. Considering the feasibility of doing business It was found that the investment cost with initial investment of 470,000 baht, the NPV of 678,381.97 including the IRR of this project was 78%, meaning a good yield. The time spent is 1.332 years.
Description: การค้นคว้าอิสระ(บธ.ม.)--สาขาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): รวิพรรณ สุภาวรรณ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2967
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Chattawanut_Sawa.pdf3.93 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback