DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2952

Title: แผนธุรกิจโรงน้ำแข็งกันยาวีร์
Other Titles: Business plan for kanyavee ice
Authors: กานต์ชนก ทรงเจริญ
Keywords: แผนธุรกิจ
โรงน้ำแข็งกันยาวีร์
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ของการพัฒนาต่อยอดธุรกิจน้ำแข็งภายใต้ชื่อ โรงน้ำแข็งกันยาวีร์ โดยสร้างการรับรู้ (Brand Awareness) และภาพลักษณ์ (Image) ผ่านทางช่องทางการจัดจำหน่ายด้วยรูปแบบบรรจุภัณฑ์ที่ให้ผู้บริโภครู้สึกถึงความคุ้มค่าคุ้มราคาภูมิใจทุกครั้งที่ได้รับการบริการจากโรงน้ำแข็งกันยาวีร์ และสามารถเพิ่มยอดขายอย่างน้อย 30% ต่อปี ในการจัดทำแผนธุรกิจครั้งนี้ ได้ทำการศึกษาวิจัยทางการตลาดด้วยวิธีการแจกแบบสอบถามกลุ่มลูกค้าปัจจุบันของโรงน้ำแข็งกันยาวีย์เดิมอยู่แล้ว และกลุ่มลูกค้าที่อาจใช้บริการเราในอนาคต มีการวิเคราะห์ จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และอุปสรรคของธุรกิจ รวมทั้งการวิเคราะห์ความเสี่ยงที่อาจเกิดขึ้น และความได้เปรียบทางการแข่งขัน ผลจากการวิเคราะห์พบว่า ผู้ซื้อสินค้าส่วนใหญ่เป็นเพศหญิงที่มีอายุระหว่าง 30 - 40 ปี โดยส่วนใหญ่ให้ความสำคัญกับสินค้าที่ได้มาตรฐาน ความสะดวกรวดเร็วในการซื้อ และความใส่ใจของพนักงาน ซึ่งหากลูกค้ารู้สึกพึงพอใจต่อการซื้อสินค้า ลูกค้าจะกลับมาซื้อซ้ำและบอกต่อ เมื่อพิจารณาความเป็นได้ของการลงทุนเพื่อต่อยอดธุรกิจโรงน้ำแข็งกันยาวีร์แล้วพบว่า มีความคุ้มค่าในการลงทุนโดยใช้งบลงทุนประมาณ 22,700,000 บาท และมีค่า NPV เท่ากับ 6,333,568 บาท IRR เท่ากับ 44% และระยะเวลาในการคืนทุนเท่ากับ 2 ปี
This business plan goal is aimed to study the possibility of Kanyavee Ice paste plan product development, Recreating the brand awareness and image will provide worthiness and pleasure product packaging for consumer and dramatically improve a profit to 30 percentage per years. It used questionnaires to collect data with current and future consumer is significantly important. Most of the buyers are female between the ages of 30-40 years and focus on standardized products, quick purchase and employee attention. If the customer is satisfied with the purchase of Ice. the customer will return to buy and repeat. The research result found the possibility of investing to improve this business is dramatically high, It is needs to invest money about 22,700,000 bath and will have NPV value equal 6,333,568 bath, IRR equal 44 Percentage and payback period of two years.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาชาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): สุเมธี วงศ์ศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2952
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kanchanok.sonj.pdf3.86 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback