DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2886

Title: การเปิดรับสื่อโฆษณาเกมกับพฤติกรรมการตัดสินใจเล่นเกมออนไลน์บนโทรศัพท์มือถือ
Other Titles: The exposure to game advertising with decision-making behavior of online games on mobile phones
Authors: ศุภณัฐ รัตนเสรีวงศ์
Keywords: โฆษณาเกม
การเปิดรับสื่อ
การตัดสินใจเล่นเกมออนไลน์
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาลักษณะประชากรกับการเปิดรับสื่อโฆษณาเกม และเพื่อศึกษาการเปิดรับสื่อโฆษณาเกมกับการตัดสินใจเล่นเกมออนไลน์บนโทรศัพท์มือถือ โดยใช้แบบสอบถามออนไลน์เป็นเครื่องมือในการรวบรวมข้อมูล จำนวน 250 ชุด ใช้สถิติในการบรรยายข้อมูลคือ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และใช้สถิติการวิเคราะห์เส้นทางในการทดสอบสมมติฐาน เพื่อตรวจสอบหาค่าน้ำหนักการถดถอยมาตรฐาน ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย มีอายุระหว่าง 22 – 28 ปี การศึกษาระดับปริญญาตรี มีอาชีพนักเรียน/ นักศึกษา มีวัตถุประสงค์ในการเล่นเกมบนโทรศัพท์มือถือคือเพื่อความบันเทิง ช่วงเวลาที่เล่นเกมบนโทรศัพท์มือถือ 20.01 – 24.00 น. เหตุจูงใจในการเล่นเกมบนโทรศัพท์มือคือเป็นเกมฟรีไม่เสียค่าใช้จ่าย ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่าการเปิดรับสื่อโฆษณาเกมส่งผลต่อการตัดสินใจอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 อายุส่งผลต่อการเปิดรับสื่อโฆษณาเกมอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ส่วนตัวแปร เพศ, ระดับการศึกษา, นักเรียน/ นักศึกษา, พนักงานบริษัทเอกชน/ รับจ้าง, ธุรกิจส่วนตัว/ ค้าขาย และพ่อบ้าน/ แม่บ้าน ส่งผลต่อการเปิดรับสื่อโฆษณาเกม อย่างไม่มีนัยสำคัญทางสถิติที่นัยสำคัญ 0.05
The purpose of this research was to study demographic characteristics and the exposure to game advertising. And to study the exposure of gaming media to the decision to play online games on mobile phones. The sample size for this study is 250 people selected by online questionnaires. The statistics used to Frequency, Percentage, Mean, Standard Deviation. Hypothesis testing by path analysis to determine the Standard Regression weights. The study shows that most of the respondents are men at the aged between 22 - 28 years old, have a student/ scholar. The purpose is to play games on the mobile phones is for entertainment. Time to play games on mobile phones 20.01 - 24.00. The incentive to play games on the mobile phones is the game is free of charge. In the hypothesis testing it is found the exposure of the game advertising media significantly influenced the decision making process at the 0.05 level. The age at the 0.05 level of significance was significantly. Variable Gender, Education level, Student/ Scholar, Private company/ Employee, Private commercial and husband/ housewife affect the exposure to game advertising, notice the statistical significance at 0.05 level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: เกมอินเทอร์เน็ต
อุตสาหกรรมเกมอินเทอร์เน็ต
การจัดการโฆษณา
โฆษณาทางอินเทอร์เน็ต
Advisor(s): มัลลิกา ผลอนันต์
อริชัย อรรคอุดม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2886
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
supanut_ratt.pdf2 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback