DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2792

Title: การจัดการโรงแรมสไตล์บูติคที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกมาใช้บริการ ที่สุรินทรา บูติค รีสอร์ท ของผู้บริโภคชาวต่างชาติ
Other Titles: Management of Boutique Style Hotel affecting Service Selection of Surintra Boutique Resort of Foreign Customers
Authors: ปัทมา สิทธิโชค
Keywords: การจัดการโรงแรมสไตล์บูติค
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความคิดเห็นและผลกระทบของการจัดการโรงแรมสไตล์บูติคที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการที่สุรินทรา บูติค รีสอร์ท ของผู้บริโภคชาวต่างชาติ ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษามาจากประชากรที่เป็นลูกค้าชาวต่างชาติที่มาใช้บริการที่สุรินทรา บูติค รีสอร์ท โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวก จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถามที่ตัวอย่างได้กรอกแบบสอบถามด้วยตนเอง มีค่าความเชื่อถือได้ 0.866 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิง ที่ใช้ในการวิเคราะห์เรื่องการจัดการโรงแรมสไตล์บูติค และการตัดสินใจใช้บริการ โดยใช้การวิเคราะห์การถดถอยชิงเส้น (Multiple Regression) ผลการศึกษาพบว่าปัจจัยด้านทำเลที่ตั้ง, ด้านการบริการ, ด้านบุคลากร, ด้านการตลาด และด้านเทคโนโลยี เป็นปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการที่สุรินทรา บูติค รีสอร์ทอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 เมื่อวิเคราะห์ค่า Beta พบว่า ปัจจัยด้านด้านทำเลที่ตั้งมีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการที่สุรินทรา บูติค รีสอร์ทมากที่สุด รองลงมาคือปัจจัยด้านเทคโนโลยี ปัจจัยด้านการบริการ ปัจจัยด้านบุคลากร และปัจจัยด้านการตลาดตามลำดับ
The purpose of this research is to study the opinion and impact of hotel management in boutique style that influences foreign guests’ decision making to subscribe service from Surintra Boutique Resort. The sample for this research is selected from group of foreign guest that subscribed to service from Surintra Boutique Resort. The size of the sample is 400 guests selected at random as convenient. The tool of the study is self-administered questionnaire which attains reliability rate of 0.866 and reviewed for relevancy by expert and honorary individual. The statistic used in data analysis are percentage, means, standard deviation, and reference statistic that is used for boutique hotel management analysis, and service subscription decision making. Multiple regression technique is applied for analysis. The result of the study shows that the factor of location, service, staff, marketing, and technology are factors that are influential toward foreign guests’ decision making to subscribe service from Surintra Boutique Resort at statistical significant of 0.05. Whence Beta value is analyzed, the study found that the most influential factors are location, the next in list are technology, service, staff, and marketing respectively.
Description: การค้นคว้าอิสระ(บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2559
Subjects: การจัดการโรงแรม
โรงแรม
อุตสาหกรรมโรงแรม
โรงแรม -- การตกแต่ง
Advisor(s): ศศิประภา พันธนาเสวี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2792
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Pattama.sitt.pdf1.61 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback