DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2732

Title: การศึกษาความสัมพันธ์การรับรู้ตรา ภาพลักษณ์ตรา ต่อการตัดสินใจซื้อตราฮอนด้า ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: A study the relationship between brand recognition and brand image to the consumer’s purchasing decision towards Honda brand in Bangkok
Authors: ธีร์เดช ฏิระวณิชย์กุล
Keywords: การรับรู้ตรา
ภาพลักษณ์ตรา
การตัดสินใจซื้อ
ตราฮอนด้า
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความสัมพันธ์การรับรู้ตรา ภาพลักษณ์ตรา ต่อการตัดสินใจซื้อตราฮอนด้าของผู้บริโภค ในเขตกรุงเทพมหานคร โดยดำเนินการเก็บข้อมูล กับกลุ่มตัวอย่างที่มีรถยนต์ฮอนด้าไว้ในครอบครองจำนวนทั้งสิ้น 200 ตัวอย่าง สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่การแจกแจงในรูปของความถี่ โดยใช้ค่าสถิติร้อยละ (Percentage) ค่าเฉลี่ย (Means) ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์เพียร์สัน (Pearson’s Product Moment Correlation) ผลการศึกษาพบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่ เป็นเพศชาย มีอายุอยู่ในช่วง 21 – 30 ปี ประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้อยู่ในระดับ 45,001 บาทขึ้นไป และส่วนใหญ่มีรถยนต์ฮอนด้าที่ใช้อยู่ในปัจจุบันคือรุ่น Civic ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า การรับรู้ตรากับการตัดสินใจซื้อตราฮอนด้าของผู้บริโภค มีความสัมพันธ์กัน เช่นเดียวกับ ภาพลักษณ์ตรากับการตัดสินใจซื้อตราฮอนด้าของผู้บริโภคของผู้บริโภคมีความสัมพันธ์กัน และการรับรู้ตรากับภาพลักษณ์ตราฮอนด้าของผู้บริโภคมีความสัมพันธ์กันที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.01
The objective of this research was to study the relationship between brand recognition and brand image to the consumer’s purchasing decision towards Honda brand in Bangkok. Data was collected from 200 samples who owned Honda’s car. Statistic was used to analyze data were frequency, percentage, means, standard deviation and Pearson’s Product Moment Correlation. The result found that the majority of sample are male in age between 21-30 years old, work as employee in private sector, their income were more than 45,001 baht and most of them owned Honda’s car model “Civic”. The results of the hypothesis testing shown that the brand recognition has related to consumer purchasing decision of the Honda brand, the brand image has related to consumer purchasing decision of the Honda brand and the brand recognition has related to the brand image at significant level 0.01.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: รถยนต์
รถยนต์ -- เครื่องหมายการค้า
ตราสัญลักษณ์
Advisor(s): พรพรหม ชมงาม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2732
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
theedej_tira.pdf6.19 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback