DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2711

Title: การวิเคราะห์รูปแบบการนำเสนอและประเภทเนื้อหาสาร ที่ส่งผลต่อการมีส่วนร่วม ของผู้บริโภคบนเฟสบุ๊คแฟนเพจของสถาบันสอนภาษาอังกฤษ
Other Titles: Analysis of presentation model and type of content affecting consumer engagement of english language institute facebook fan pages
Authors: นิมมิตา โฆสิตสมบูรณ์
Keywords: การวิเคราะห์เนื้อหา
การมีส่วนร่วม
เฟสบุ๊ค
สถาบันสอนภาษาอังกฤษ
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยเรื่องนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษารูปแบบการ นำเสนอที่ใช้ในการสื่อสารและประเภทของเนื้อหาสารที่ส่งผลต่อการมีส่วนร่วมของผู้บริโภคบนเฟสบุ๊คแฟนเพจของสถาบันสอนภาษาอังกฤษวอลล์สตรีทอิงลิชและบริติช เคานซิล โดยทำการวิเคราะห์เนื้อหา (Content Analysis) บนเฟสบุ๊ค แฟนเพจที่มีการโพสต์ตั้งแต่วันที่ 1 มิถุนายน พ.ศ. 2560 – 31 สิงหาคม พ.ศ. 2560 ผลการวิจัยพบว่ารูปแบบการนําเสนอที่ใช้ในการสื่อสารและส่งผลต่อการมีส่วนร่วม ได้แก่ ข้อความ รูปภาพจริง รูปภาพการ์ตูน วีดีโอ และ Live วีดีโอ โดยรูปแบบการนำเสนอที่ส่งผลต่อการมีส่วนร่วมของผู้บริโภคมากที่สุด คือ รูปแบบภาพการ์ตูนเนื่องจากรูปแบบมีความน่าสนใจมีความหลากหลายในการออกแบบรูปการ์ตูนทําให้ผู้บริโภคเกิดความสนใจและมีส่วนร่วมในการกด Like Comment และ Share ต่อเพื่อให้ผู้อื่นได้รับรู้ต่อ สำหรับเนื้อหาสารที่ใช้ในการสื่อสารและส่งผลต่อการมีส่วนร่วม ได้แก่ หลักสูตร Tips สาระความรู้ กิจกรรม Quote และวันสำคัญ ซึ่งเนื้อหาสาระที่ส่งผลต่อการมีส่วนร่วมมากที่สุด คือ เนื้อหาประเภท กิจกรรม เนื่องจากเป็นเนื้อหาสารที่สร้างความบันเทิง ให้ความรู้ที่มีประโยชน์และข่าวสารข้อมูลต่าง ๆ กับผู้บริโภค
The objectives of this research were to study the presentation model for communication and the type of content affecting consumer engagement of Wall Street English and British Council Facebook fan pages. The content analysis method was conducted, analyzing the content posted on Facebook fan pages between June 1sAugust 31st, 2017. The results of this study showed that the presentation model for communication and the type of content affecting consumer engagement were text, real photo, cartoon photo, video, and live video. The most influential presentation model for the consumer engagement was the cartoon photo. This is due to its interesting and designvariety which captivate the consumers to like, comment and share on their Facebook page. Additionally, the type of content affecting consumers’ engagement were curriculum, tips, knowledge and essence, activities, quote, and important dates. Of these, the most engaging content was the content about activities which entertain, provide useful knowledge, and information to the consumers.
Description: การค้นคว้าอิสระ (น.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: โรงเรียนสอนภาษา
ภาษา -- การศึกษาและการสอน -- การประชาสัมพันธ์
ภาษาอังกฤษ
สื่อสังคมออนไลน์
โฆษณาสถาบัน
วอลล์สตรีทอิงลิช
บริติช เคานซิล
Advisor(s): ภัทรภร สังขปรีชา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2711
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nimmata_kosi.pdf7.72 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback