DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2686

Title: แผนธุรกิจโรงงานถุงพลาสติก เอส.ที.โปรดักส์
Other Titles: Business Plan for S.T. PRODUCT Plastic Bag Factory
Authors: โกศล ตรัยชิรอาภรณ์
Keywords: แผนธุรกิจ
โรงงาน
ุึถุงพลาสติก
เอส.ที.โปรดักส์
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ของการพัฒนาต่อยอดร้านเอส.ที.โปรดักส์ โดยสร้างการรับรู้ (Brand Awareness) และภาพลักษณ์ (Image) ผ่านทางช่องทางการจัดจำหน่ายด้วยสินค้า และบริการที่ให้ผู้บริโภครู้สึกถึงความคุ้มค่าทุกครั้งที่ใช้บริการร้านเอส.ที.โปรดักส์ และสามารถเพิ่มยอดขายอย่างน้อย 25% ต่อปี ในการจัดทำแผนธุรกิจนี้ ได้ทำการศึกษาวิจัยการตลาดด้วยวิธีการแจกแบบสอบถามกับกลุ่มลูกค้าที่ใช้ถุงพลาสติกและอาจจะใช้ในอนาคต ในจังหวัดกรุงเทพมหานคร มีการวิเคราะห์จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และอุปสรรคของธุรกิจ รวมทั้งการวิเคราะห์ความเสี่ยง จากผลการวิเคราะห์พบว่าผู้บริโภคส่วนมากคำนึงถึงราคาเป็นสิ่งสำคัญที่สุด และถุงพลาสติกต้องมีคุณภาพ ราคามีความเหมาะสม มีส่วนลดหรือของแถมเมื่อซื้อจำนวนมาก และหาซื้อได้ง่ายสะดวก ซึ่งหากลูกค้ารู้สึกพึงพอใจกับการซื้อสินค้าร้านนั้นๆ ลูกค้าจะตัดสินใจกลับมาซื้ออีกครั้ง เมื่อพิจารณาความเป็นได้ของการลงทุนเพื่อต่อยอดธุรกิจร้านเอส.ที.โปรดักส์ พบว่ามีความ คุ้มค่าในการลงทุน โดยใช้งบลงทุนประมาณ 10,000,000 บาท และมีค่า NPV เท่ากับ 59,416 บาท IRR เท่ากับ 25% และระยะเวลาในการคืนทุนเท่ากับ 2.8 ปี
This business plan goal is aimed to study the possibility of S.T.PRODUCT paste product development, Recreating the brand awareness and image will provide worthiness and pleasure product and service for consumer and dramatically improve a profit to 25 percentage per years. In preparing this business plan, Conducted research with customers that use plastic bags may be used in the future and In Bangkok. An analysis of strengths, weaknesses, opportunities and threats of the business, The results showed that main of Most consumers consider price as the most important And Plastic bags must have quality. A reasonable price for the quality or give discount. when buying a lot. And Easy to buy. If customers feel satisfied, they will buy the products again.The research result found the possibility of investing to improve this business is dramatically high, It is needs to invest money about 10,000,000 bath and will have NPV value equal 59,416 bath, IRR equal 25 percentage and payback period of 2.8 years.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การจัดการธุรกิจ
ถุงพลาสติก
Advisor(s): สุเมธี วงศ์ศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2686
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
goson.trai.pdf3.13 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback