DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2672

Title: แผนธุรกิจฟิตเนสโรงแรมสองพันบุรี
Other Titles: Business Plan for Songpanburee Fitness
Authors: ณัชชา โชคเกื้อกูลชัย
Keywords: แผนธุรกิจ
ฟิตเนส
โรงแรมสองพันบุรี
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้จัดทำขึ้นเพื่อศึกษาความเป็นไปได้ของการต่อยอดของโรงแรมสองพันบุรีในการ ใช้พื้นที่ใช้สอยให้เป็นประโยชน์ได้มากที่สุดเพื่อสร้างผลกำไรของโรงแรมให้เพิ่มขึ้น โดยทางโรงแรมได้ เลือกที่จะสร้างธุรกิจฟิตเนส โดยสร้างแนวคิดเกี่ยวกับปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ (Demographic Factors) แนวคิดเกี่ยวกับทฤษฎีพฤติกรรมผู้บริโภค (Cosumer Behavior Theory) มาใช้เพื่อสร้าง คุณค่าของฟิตเนสให้เพิ่มมากขึ้นและสามารถเพิ่มกำไรให้กับโรงแรม 20% ในการทำแผนธุรกิจครั้งนี้ได้ทำการวิจัยโดยวิธีสัมภาษณ์เชิงปริมาณกับเป้าหมายกลุ่มสะดวก และกลุ่มลูกค้าที่อาจจะใช้ในอนาคต จากการสำรวจพบว่า กลุ่มตัวอย่างผู้ใช้บริการแต่ละคนนั้นมีความต้องการในการใช้เครื่อง ออกกำลังกายแตกต่างกันไป เราจึงจำเป็นที่จะต้องมีเครื่องออกกำลังกายอย่างครบครันตรงตาม ความต้องการของแต่ละบุคคลให้ได้มากที่สุด และอันดับหนึ่งที่นิยมเข้าใช้บริการคือ ห้างสรรพสินค้า รองลงมาคือในโรงแรม ซึ่งทำให้เห็นถึงความนิยมของผู้ที่มาใช้บริการฟิตเนสว่าไปในทิศทางใดและได้ ใช้กลยุทธ์ส่งเสริมทางการตลาดส่งเสริมการขายอย่างต่อเนื่อง เช่น จัดโปรโมชั่น ลดราคา เป็นต้น เมื่อพิจารณาความเป็นได้ของการลงทุนเพื่อต่อยอดธุรกิจฟิตเนสโรงแรมสองพันบุรี พบว่า มีความ คุ้มค่าในการลงทุน โดยใช้งบลงทุนประมาณ 693800 บาท ระยะเวลาในการคืนทุน 2.4 ปี
This business plan is designed to study the feasibility of upgrading two thousand Buri Buri hotels to maximize utility space to maximize hotel profits. The hotel has chosen to build a fitness business. By creating a Demographic Factor, the Cosumer Behavior Theory concept is used to increase the value of fitness. And can increase hotel profits by 20%. In this business plan, quantitative interviews were conducted with convenient group goals and prospective customers. The survey found that the sample of each user had different needs for exercise machines. We need to have the full range of exercise machines to meet the needs of the individual as much as possible. And one of the most popular access to the department store. The second is in the hotel. This shows the popularity of people who use the fitness. What direction And the strategy to promote marketing continuously. When considering the potential of investment to increase the fitness business, two thousand Buri Hotel has found that it is worth the investment. The budget is about 693800 baht. 2.4 year payback period.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การจัดการธุรกิจ
เครื่องกีฬา
การออกกำลังกาย--เครื่องมือและอุปกรณ์
Advisor(s): สุเมธี วงศ์ศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2672
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
natcha_chok.pdf2.9 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback