DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2665

Title: ส่วนประสมทางการตลาดและคุณค่าตราสินค้าที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์กลุ่มเอจล็อคของผู้แทนจำหน่าย บริษัท นู สกิน เอ็นเตอร์ไพร์ส (ประเทศไทย) จำกัด สาขากรุงเทพมหานคร
Other Titles: Marketing mix and brand equity affecting the distributor's buying decisions of Ageloc products at Nu skin enterprises (Thailand) limited in Bangkok
Authors: จิรารัตน์ ปุญญฤทธิ์
Keywords: ผลิตภัณฑ์กลุ่มเอจล็อค
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์กลุ่มเอจล็อคของผู้แทนจำหน่าย บริษัท นู สกิน เอ็นเตอร์ไพร์ส (ประเทศไทย) จำกัด สาขากรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากผู้แทนจำหน่าย บริษัท นู สกิน เอ็นเตอร์ไพร์ส (ประเทศไทย) จำกัด สาขากรุงเทพมหานคร จำนวน 180 ราย โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง (Purposive Sampling) สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ค่าร้อยละ ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษา พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 25-29 ปี ระดับการศึกษาปริญญาตรี อาชีพธุรกิจส่วนตัว/ค้าขาย รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 50,000 บาท ขึ้นไป ส่วนใหญ่ได้รับข้อมูลข่าวสารเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์กลุ่มเอจล็อคผ่านช่องทาง Line และทำการสั่งซื้อผลิตภัณฑ์กลุ่มเอจล็อคผ่านศูนย์จัดจำหน่ายสินค้ามากที่สุด และในด้านการวิเคราะห์แต่ละปัจจัยพบว่า ส่วนประสมทางการตลาดด้านช่องทางการจัดจำหน่าย และด้านการส่งเสริมการตลาดส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์กลุ่มเอจล็อค ในขณะที่ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคาไม่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์กลุ่มเอจล็อคของผู้แทนจำหน่าย อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และคุณค่าตราสินค้าด้านการรับรู้คุณภาพของตราสินค้า และด้านการเชื่อมโยงกับตราสินค้าส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์กลุ่มเอจล็อค ในขณะที่ด้านการรู้จักชื่อตราสินค้า ด้านความจงรักภักดีต่อตราสินค้า และด้านสินทรัพย์ประเภทอื่นๆของตราสินค้าไม่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์กลุ่มเอจล็อคของผู้แทนจำหน่ายบริษัท นู สกิน เอ็นเตอร์ไพร์ส (ประเทศไทย) จำกัด สาขากรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The research aimed to study factors affecting to distributor’s buying decisions of AGELOC products at Nu Skin Enterprises (Thailand) Limited (Bangkok). The questionnaire was used to collect data from 180 distributors. The purposive sampling was adopted. The statistical tools for data analysis were mean, percentage, standard deviation and multiple regression analysis. The result of this study found that the majority of respondents were female aged between 25-29 years old, had a Bachelor’s degree, worked as self-employed/merchant, and earned income in amounts of 50,000 Baht or above per month. Most of them received information about the AGELOC products through the Line channel and purchased through the distribution center. And in the analysis of each factor found that marketing mix including place and promotion affected distributor’s buying decisions of AGELOC products while product and price did not affect distributor’s buying decisions of AGELOC products with statistical significance level of 0.05. And brand equity including perceived quality and brand associations affected distributor’s buying decisions of AGELOC products while name awareness, brand loyalty and other proprietary brand assets did not affect distributor’s buying decisions of AGELOC products at Nu Skin Enterprises (Thailand) Limited (Bangkok) with statistical significance level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ(บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2559
Subjects: ครีมถนอมผิว
เครื่องสำอาง -- การติดฉลาก -- กฎหมายและระเบียบข้อบังคับ
บริษัท นู สกิน เอ็นเตอร์ไพร์ส (ประเทศไทย) จำกัด
ธุรกิจขายตรง
ความภักดีต่อชื่อตราผลิตภัณฑ์
พฤติกรรมผู้บริโภค
Advisor(s): สุเมธี วงศ์ศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2665
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
jirarat_poon.pdf2.54 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback