DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2661

Title: แผนธุรกิจสำหรับร้านลานบุญสังฆภัณฑ์
Other Titles: Business Plan for Lanbun Religious Supplies Store
Authors: ทรงอัปสร ทิพย์น้อย
Keywords: ธุรกิจสังฆภัณฑ์
ประสิทธิภาพการขาย
การบริการลูกค้า
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวางรูปแบบโครงสร้างของธุรกิจสังฆภัณฑ์ สำหรับใช้กำหนดแนวทางการทำธุรกิจอย่างมีเป้าหมายที่ชัดเจน โดยสามารถวิเคราะห์การเงิน การลงทุนในกิจการ อันนำไปสู่การประเมินความเสี่ยงที่รับได้กับธุรกิจที่ศึกษา และเพื่อการวิเคราะห์โอกาส อุปสรรค์ ลักษณะธุรกิจให้ละเอียดอันนำไปสู่การดำเนินธุรกิจที่ประสบความสำเร็จได้ในอนาคต แผนธุรกิจได้จัดทำขึ้นสำหรับธุรกิจประเภทสังฆภัณฑ์ โดยเป็นการดำเนินธุรกิจใหม่ เทคนิคและวิธีการในการจัดทำแผน คือการวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมทางธุรกิจการวิเคราะห์การแข่งขัน และการสำรวจที่ใช้แบบสอบถามกับตัวอย่างซึ่งเป็นบุคคลจำนวน 100 คน โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบ แจกแบบสอบถาม และจากการสัมภาษณ์ 10 ตัวอย่าง สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ และค่าเฉลี่ย จากผลการวิเคราะห์ข้อมูลทางสถิติจากการตอบแบบสอบถามของประชากรตัวอย่างและการวิเคราะห์ TOWs Matrix นำมาซึ่งการวางกลยุทธ์ของธุรกิจ โดยธุรกิจเลือกใช้กลยุทธ์ การเพิ่มประสิทธิ์ภาพการขาย และเน้นกลยุทธ์การบริการลูกค้า ในการดำเนินงานธุรกิจใช้เงินลงทุนประมาณ 2,190,000 บาท โดยมูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) ที่คาดว่าจะได้รับเท่ากับ 3,722,286.88 บาท อัตราผลตอบแทนจากการลงทุนเท่ากับร้อยละ 123 และมีจุดคุ้มทุนอยู่ที่ 0.628 ปี
The objectives of this business plan is to organize the structure of a religious supplies business (Buddhist) in order to use as an official business guideline with clear goals. Besides, it can be used to analysis financial and investment of the business which will lead to the risk evaluation of the studied business, and for analyzing opportunities, constrains, and characteristics of the business in detail in order to be the successful business in the future. The business plan was for the religious supplies business (Buddhist) which was the new business. The used techniques and methods were environmental factors analysis, competitive analysis, and the survey using questionnaire with 100 samples. The samples was collected by handed over the questionnaires and interviewed 10 samples. The initial statistical date was descriptive statistic, e.g. percentage and mean. The result of the statistical analysis from the survey and the TOWs Matrix analysis leaded to the business’s strategic planning, which increasing sale performance and customer services were the designated strategies. The initial investment of this business was 2,190,000 Baht and the company’s net present value (NPV) was estimated at 3,722,286.88 Baht. The return rate was at 123%. The company would break even at 0.628 year from the initial investment.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การจัดการธุรกิจ
เครื่องใช้ในพิธีกรรม
บริการลูกค้า
Advisor(s): วีระพงศ์ มาลัย
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2661
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
songupsorn.thip.pdf2.63 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback