DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2640

Title: แผนธุรกิจเพื่อการต่อยอดจากธุรกิจเดิม: บริษัท ท๊อป เทน ด๊อก (ประเทศไทย) จำกัด
Other Titles: Business Plan for Extending its Existing Business: Top Ten Dog (Thailand) Company Limited
Authors: ชลิดา หลักฐาน
Keywords: แผนธุรกิจ
ความพึงพอใจ
การเลือกซื้อสินค้า
บริษัท ท๊อป เทน ด๊อก (ประเทศไทย) จำกัด
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อให้เกิดความเจริญก้าวหน้าในการดำเนินธุรกิจ และสร้างความมั่นคงเมื่อเริ่มดำเนินธุรกิจ สร้างแบรนด์ให้มีชื่อเสียงยิ่ง ๆ ขึ้นไป เน้นสินค้าที่ดี มีคุณภาพและได้มาตรฐาน รวมถึงสามารถเพิ่มยอดขายให้กับธุรกิจอีก 10% ในทุก ๆ ปี แผนธุรกิจนี้ได้ทำการศึกษาวิจัยการตลาดโดยการจัดทำแบบสำรวจเป็นคำถามปลายปิด เพื่อศึกษาความคิดเห็นด้านผลิตภัณฑ์ ราคา ช่องทางการจัดจำหน่าย การทำการตลาด (Marketing Mix: 4Ps) และศึกษาความพึงพอใจต่อการเลือกซื้อสินค้า จากผลการวิเคราะห์พบว่า ผู้ซื้อสินค้าส่วนใหญ่เป็นเพศหญิงที่มีอายุระหว่าง 21–30 ปี โดยส่วนใหญ่ชอบพาสัตว์เลี้ยงออกไปเที่ยวเล่นข้างนอกและมีความสนใจสิ่งที่ช่วยจัดระเบียบให้กับ อุปกรณ์สัตว์เลี้ยง ซึ่งให้ความสำคัญกับคุณภาพของสินค้า ราคา สามารถหาซื้อได้ง่ายและสะดวก และมีส่วนลดหรือของแถม ซึ่งหากลูกค้ารู้สึกพึงพอใจในตัวของสินค้าก็จะทำให้ลูกค้ากลับมาซื้อสินค้า ซ้ำและบอกต่อ เมื่อพิจารณาความเป็นไปได้ในการประกอบธุรกิจพบว่า มีความคุ้มค่า ในการลงทุน โดยใช้ เงินลงทุนเริ่มต้น 2,000,000 บาท มีค่า NPV เท่ากับ 441,687 รวมถึง IRR ของโครงการนี้ได้ 55% หมายถึงอัตราผลตอบแทนพอใช้ และใช้เวลาคืนทุนประมาน 1.6 ปี
The objective of this business plan was to improve the business performance and create the stability for start–up business, to enhance brand’s awareness and fame by emphasizing on quality and standard products as well as increasing the business sales by 10% annually. This business plan is created by conducting market researching through the closed–end item survey to ask the respondent’s opinions towards product, price, place, and promotion (Marketing Mix: 4Ps) and to study their product purchase preferences. The analytic results showed that the respondents mostly were females; those aged with 21–30 years old; those prefer taking their own pet outside; those who are interested in pet devices/supplies; those who pay attention to product quality, price, easy and convenient purchase and discount and sample. Those who are satisfied with the product would repurchase and say positive word-of-mouth. When considering the business feasibility, it was found that the business plan is worth investment with initial capital of 1,000,000 baht. The NPV was 702,811 and the IRR of this project was 72%, suggesting fair return rate. Besides, the payback period was 1.6 years.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
บริษัท ท๊อป เทน ด๊อก (ประเทศไทย) จํากัด
เจ้าของสัตว์เลี้ยง
การสร้างชื่อตราผลิตภัณฑ์
Advisor(s): รวิพรรณ สุภาวรรณ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2640
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Chalida_lakt.pdf2.7 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback