DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2639

Title: แผนธุรกิจขนมสุนัขเพื่อสุขภาพ
Other Titles: Business plan for Healthy Dogs Treats
Authors: ณิชา สมรรคเสวี
Keywords: ขนมสุนัขเพื่อสุขภาพ
ไม่มีสารเจือปน
ธรรมชาติ 100%
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ สร้างแบรนด์ “ The happy treats ” ขนมสุนัขเพื่อสุขภาพ ให้เป็นที่ยอมรับทั้งในไทยและต่างประเทศ สร้างแบรนด์ให้เป็นที่รู้จัก ในกลุ่มของผู้เลี้ยงสุนัข โดยมีอัตราการเติบโตของยอดขายสูงขึ้นอย่างน้อย 5-10 เปอร์เซ็นต์ต่อปี ในการจัดทำแผนธุรกิจนี้ ได้ทำการวิเคราะห์ถึงจุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และอุปสรรคในการดำเนินธุรกิจ การวิเคราะห์ความเสี่ยงต่างๆ ที่จะเกิดขึ้น การวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมทางธุรกิจ การวิเคราะห์การแข่งขัน และการสำรวจที่ใช้แบบสอบถามกับตัวอย่างซึ่งเป็นบุคคล จำนวน 200คน โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบทำแบบสอบถามไปยังกลุ่มคนเลี้ยงสัตว์ โดยสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิเคราะห์จากปัจจัยแวดล้อมภายในพบว่าธุรกิจ The happy treats มีการบริหารจัดการที่มีโครงสร้างไม่ซับซ้อน มีจุดแข็งในเรื่องของคุณภาพของวัตถุดิบที่ใช้ ความหลากหลายของสินค้า และความหลากหลายด้านช่องทางการจัดจำหน่าย รวมถึงประสบการณ์ในการเลี้ยงสุนัขของเจ้าของ และผลการวิเคราะห์จากปัจจัยแวดล้อมภายนอก พบว่า ปัจจัยเสี่ยงที่เกิดขึ้นจากปัจจัยแวดล้อม ได้แก่ ด้านคู่แข่ง เศรษฐกิจ สินค้าทดแทน เป็นต้น สภาพการแข่งขันของธุรกิจนี้ ยังถือว่ามีโอกาสในการทำธุรกิจ เนื่องจาก มีจุดเด่นในเรื่องของ วัตถุดิบที่เป็นธรรมชาติ และมีคุณประโยชน์ต่อสุนัข คู่แข่งขันหลักที่สำคัญ คือ Dogkery Bake n bone และ Delicio ในขณะที่ข้อเสียเปรียบทางการแข่งขัน คือ เป็นธุรกิจที่เกิดขึ้นมาใหม่ ทำให้อาจยังไม่มีฐานลูกค้าที่มากพอ ต้องทำการตลาดและสร้างการรับรู้ในกับกลุ่มเป้าหมายมากขึ้น ผลจากการวิเคราะห์แบบสอบถาม พบว่าผู้เลี้ยงสุนัขต้องการขนมประเภทเนื้อสัตว์แท้ และมีส่วนผสมของเนื้อสัตว์แท้ ทำให้ธุรกิจวางกลยุทธ์เรื่องของการผลิต คือจะทำการผลิตสดใหม่ในทุกวัน ใช้วัตถุดิบที่มาจากเนื้อสัตว์แท้ กลยุทธ์ด้านเว็บไซด์ เพื่อให้ลูกค้าได้เห็นตัวอย่างสินค้า และสามารถที่จะสั่งได้ตามความต้องการ ให้เหมาะสมกับสุนัขแต่ละตัว รวมถึง กลุยุทธ์ในการสร้างความแตกต่างด้านผลิตภัณฑ์ เพราะมีสินค้าให้เลือกหลากหลายรสชาติ และหลากหลายวัตถุดิบ The happy treats ใช้เงินลงทุนในกิจการทั้งหมด 1,865,000 บาท คาดว่าจะได้ผลตอบแทน IRR ร้อยละ84 มูลค่าของเงินสุทธิ NPV คือ 1,846,338.18 โดยใช้ระยะเวลาในการ คืนทุน 8 เดือน
Annual sales growth for dog treats is about 5-10% per year. The current business plan aimed to establish the healthy dog teats “The happy Treats” to be recognize both nationally and internationally of pet owners and conduct business analysis for the dog treats by using SWOT analysis. A total of 200 pet owners were randomly selected to participate study the data was use to examine Strengths, Weaknesses, Opportunities and Threats for establishing the dog treats business. Descriptive strategy was use to analyze the data, which were express in mean and standard deviation or percentage. In the internal environmental factor analyses, “The Happy Treats” had a flat organizational structure. The strengths included quality of ingredients, variety of products, sales channels, and pet owner experience. Also, external business risk included business competition, economy and substitute goods. Despite business competition, the opportunity for “The Happy Treats” still remained due to high-quality natural ingredients and health benefits of the products. The potential competitors included “Dogkery Bake n bone” and “Delicio”. The threat for “The Happy Treats” was that the product was brand-new in the market this may contribute to know customer base, indicting the need for aggressive marketing strategy. According to data analyses pet owners favor real meat treats or those which real meat. The findings suggest that the product strategy was to make the treat fresh daily and use real meat. Given that the customer can check sample product and make customize order online marketing is possibly use to promote the dog treats. Also, product differentiation strategy was variety of flavors and ingredients. A total investment for “The Happy Treats” was 1,865,000 THB. The internal rate of return was expected 84 percent. Net present value is 1,846,338.18 THB and the period of break event was 8 months.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การจัดการธุรกิจ
สุนัข--อาหาร
Advisor(s): วีระพงศ์ มาลัย
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2639
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nicha_sama.pdf9.42 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback