DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2596

Title: ปัจจัยที่มีผลต่อพฤติกรรมการตัดสินใจเลือกใช้บริการ ร้านกาแฟสด คาเฟ่อเมซอน
Other Titles: Factors affecting consumer’s buying decisions of cafe’ Amazon
Authors: สุกัญญา ละมุล
Keywords: พฤติกรรมการตัดสินใจ
ส่วนประสมทางการตลาด
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ศึกษาวิจัยเรื่องปัจจัยที่มีผลต่อพฤติกรรมการตัดสินใจเลือกใช้บริการ ร้านกาแฟสด คาเฟ่อเมซอน มี วัตถุประสงค์ 3 ประการ 1) เพื่อศึกษาถึงพฤติกรรมการตัดสินใจเลือกใช้บริการร้านกาแฟสด คาเฟ่อเมซอน 2) เพื่อศึกษาถึงปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อพฤติกรรมการตัดสินใจเลือกใช้ บริการร้านกาแฟสด คาเฟ่อเมซอนประชากรที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ ผู้บริโภคที่ใช้บริการร้านกาแฟสด คาเฟ่อเมซอน จ านวน 160 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยเป็นแบบสอบถาม ข้อมูลทางสถิติ ใช้ค่าร้อยละ (Percentage) ค่าเฉลี่ย (Mean) และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน (Standard Deviation) และทดสอบปัจจัยที่ส่งผลต่อ พฤติกรรมการตัดสินใจเลือกใช้บริการร้านกาแฟสด คาเฟ่อเมซอน วิเคราะห์ด้วย Multiple Regreession Analysis (MRA) โดยกำหนดระดับความเชื่อมั่นที่ 95% ผลการวิจัย พบว่า กลุ่มตัวอย่างซึ่งเป็นผู้บริโภคที่ใช้บริการร้านกาแฟสด คาเฟ่อเมซอนส่วนใหญ่เป็น เพศหญิง อายุระหว่าง 25 - 34 ปี สถานภาพโสด การศึกษาระดับปริญญาตรีมีอาชีพเป็นพนักงาน เอกชน และมีรายได้ที่ระดับ 20,001-30,000 บาทต่อเดือน ผลการศึกษาส่วนประสมการตลาดบริการ พบว่า ผู้บริโภคมีความคิดเห็นต่อด้าน กระบวนการให้บริการมากที่สุด ตามด้วยด้านบุคลากรที่ให้บริการ ด้านช่องทางการตลาด ด้าน ลักษณะทางกายภาพ ด้านผลิตภัณฑ์หรือการบริการ ด้านราคา และด้านการส่งเสริมการตลาด ตามลำดับ เมื่อทดสอบส่วนประสมทางการตลาดบริการส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการร้าน กาแฟสด คาเฟ่อเมซอน พบว่า ส่วนประสมทางการตลาดเพื่อบริการด้านผลิตภัณฑ์หรือการบริการ ด้านช่องทางการตลาด ด้านลักษณะทางกายภาพ และด้านกระบวนการให้บริการ ส่งผลต่อ พฤติกรรมหลังการซื้อในการตัดสินใจเลือกใช้บริการร้านกาแฟสด คาเฟ่อเมซอน อย่างมีระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05
Study on the factors affecting the decision-making behavior of the fresh cafes. The Amazon Coffee Shop has three objectives. 1) To study the decision-making behavior of the fresh coffee shop, Amazon Cafe. Marketing mix affecting the decision- making behavior of the fresh cafes, Amazon cafes. The population used in this study. Consumers who use the cafe, Amazon coffee shop, 160 people. The tool used in this research is a self-created questionnaire. Using Percentage, Mean and Standard Deviation. And consumer attitudes The following variables were used as the decision-making behaviors for fresh coffee cafes. Amazon analyzed with Multiple Regression Analysis (MRA), with a confidence level of 95% The research found that the sample of consumers who use the coffee shop. Most of the Mexican cafes are between the ages of 25-34 years old. Have a career as a private employee And earn at level 20,001-30,000 baht per month The results of the service marketing mix show that consumers have the most feedback on the service delivery process. Followed by service personnel Marketing channel Physical aspect Product or service pricing and marketing promotion, respectively, when testing service marketing mixes, resulted in the decision to opt for a live coffee shop. The Amazon Cafe found that the marketing mix for product or service offerings. Marketing channel Physical aspect and the process of service. The effect of post-purchase behavior on the decision to use the fresh coffee at Amazon Cafe was statistically significant at 0.05
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: ร้านกาแฟ -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- วิจัย
ความพอใจของผู้บริโภค -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- วิจัย
พฤติกรรมผู้บริโภค -- การศึกษาเฉพาะกรณี
คาเฟ่อเมซอน
การสื่อสารทางการตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ร้านกาแฟ -- ความพอใจของผู้ใช้บริการ -- วิจัย
Advisor(s): สุเมธี วงษ์ศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2596
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sukanya_lamu.pdf3.45 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback