DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2398

Title: แผนธุรกิจสถาบันบริการเสริมทักษะการเรียนรู้ผ่านวิธีการทำขนมเบเกอร์รี่สำหรับเด็ก
Other Titles: Business model kids baking school
Authors: นินนะ รัตนประภาพร
Keywords: เด็ก
เสริมทักษะ
โรงเรียนสอนทำขนม
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทําแผนธุรกิจฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อกําหนดเป้าหมายที่ชัดเจนให้กับตัวธุรกิจ โดยมี การกําหนดกรอบความคิดและใช้เป็นแนวทางในการดําเนินงาน โดยมีการวิเคราะห์รายละเอียด ภาพรวมของธุรกิจ วิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมภายใน และปจัจัยแวดล้อมภายนอก อีกทั้งการวิเคราะห์ การแข่งขันโดยวิเคราะห์สภาพ ปัจจัยต่าง ๆ และที่มาของการแข่งขัน ทั้งคู่แข่งขันทางตรงและ ทางอ้อมของธุรกิจ วิเคราะห์สภาพธุรกิจ และวิเคราะห์ความได้เปรียบทางการแข่งขัน สุดท้ายคือการ จัดทํากลยุทธ์เพื่อตอบโจทย์สร้างการรับรู้ผ่านช่องทางการสื่อสาร เพื่อเป็นการขยายกลุ่มลูกค้า และ เพื่อสร้างความแตกต่าง โดยการนําเอาแผนกลยุทธ์เข้ามาใช้ เพื่อดึงดูดลูกค้าให้เข้ามาใช้บริการซึ่งมี ความสอดคล้องกับวัตถุประสงค์ที่วางไว้ แผนธุรกิจนี้ไดจ้ัดทําขึ้นสําหรับธุรกิจประเภทการบริการการเรียนการสอนและพัฒนาทกัษะ สําหรับเด็ก โดยเป็นการดําเนินธุรกิจใหม่ เนื่องจากธุรกิจสอนพัฒนาทักษะเด็กนั้นมีการเติบโตของ ตลาดที่มากขึ้นเรื่อย ๆ จึงทําให้ทางสถาบันได้เห็นถึงโอกาสในการเติบโตของธุรกิจ เนื่องจากการทํา ขนมนั้นถือได้ว่าเป็นอีกกิจกรรมนอกห้องเรียนที่สามารถช่วยเสริมทักษะในการเรียนรู้และการพัฒนา ต่าง ๆ ของเด็กได้เป็นอย่างดี โดยมีบุคลากรที่พร้อมและเข้าใจในกระบวนการส่งเสริมการเรียนรู้และ พัฒนาการของเด็ก โดยได้มีการทําการวิจัยผ่านการทําแบบสอบถามเพื่อนําผลมาวิเคราะห์และนําไปรวมกับ แนวคิดและทฤษฏีที่มี เพื่อนํามาพัฒนาและหากลยุทธ์ที่สําคัญในการดําเนินธุรกิจ และกลยุทธ์ที่ได้นั้น สามารถแบ่งออกเป็น กลยุทธ์ด้านการส่งเสริมการตลาดแบบออนไลน์ กลยุทธ์ด้านบุคลากร และกล ยุทธ์สร้างความแตกต่างในผลิตภัณฑ์และบริการ
This business plan was establish to determine a clear objective, create framework and guideline for further process of the business. Analyzing main details of the business, both internal and external environment, including competition analyses, the originate of competitors, business competitors, study the status of the business, competitive advantages, and lastly, to create business strategies, as solution to construct communication channels, expand target, and create uniqueness by placing the products with differences designs, and appearance, to attract customer and meet with the objective that has been setup. This business plan is create for business in field of education and skills development for children. By proceeding as new business, due to the fact, that the market of skills development for children business has increase greatly, which make the institute to realize its’ potential. Not to mention that the art of bakery is in fact a great outside classroom activity that increases learning skills and development of children, with the right staffs, who under goes some training and understand the process of learning and development of children. By conducting a research and survey to obtain information which can be uses to combine with ideas and theory, to develop and seek out essential strategy in operating business. Strategy can be divided into online marketing, human resource strategy, and creating uniqueness in products and service strategy.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): ศันสนีย์ เทพปัญญา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2398
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ninna_rata.pdf2.4 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback