DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2359

Title: ความคาดหวัง ทัศนคติ และความไว้วางใจที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการเรียกรถแท็กซี่ผ่านแอพพลิเคชั่นของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Expectations, attitudes and trust affecting the decision to use services booking a taxi via application of consumers in Bangkok
Authors: พุทธชาด สมพันธ์สาทิตย์
Keywords: ทัศนคติ
ความคาดหวัง
ความไว้วางใจ
การตัดสินใจ
แอพพลิเคชั่น
รถแท็กซี่
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสำรวจและวิเคราะห์ ความคาดหวัง ทัศนคติ และความไว้วางใจ ที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการเรียกรถแท็กซี่ผ่านแอพพลิเคชั่นของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ผู้วิจัยเลือกในครั้งนี้ คือ ผู้บริโภคที่มีอายุ 15 ปีขึ้นไป ที่เคยใช้บริการเรียกรถแท็กซี่ผ่านแอพพลิเคชั่น จำนวน 400 คน ด้วยวิธีการเลือกแบบเจาะจง โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์คือ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์เพียร์สันและการวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ การทดสอบสมมติฐานได้กำหนดที่นัยสำคัญที่ระดับ 0.05 ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามเป็นเพศหญิง มีอายุ 25 – 34 ปี ส่วนใหญ่มีระดับการศึกษาปริญญาตรี มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนต่ำกว่า 20,000 บาท มีอาชีพเป็นพนักงานบริษัทเอกชน และส่วนใหญ่ใช้แอพพลิเคชั่นแกร็บแท็กซี่ในการเรียกรถแท็กซี่ ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ความคาดหวัง ทัศนคติ และความไว้วางใจส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการเรียกรถแท็กซี่ผ่านแอพพลิเคชั่นของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The objectives of this research were exploring and analyzing expectations, attitudes and trust affecting the decision to use services booking a taxi via application of consumers in Bangkok. Sampling group of 400 persons by using the questionnaire to gather information from the consumers, who were using to book taxi via application. The data was analyzed using descriptive analysis (frequency, percentage, mean, and standard deviation), Pearson’s correlation coefficient and multiple regression. The hypothesis are tested at a significant level of 0.05. The results shows that most consumers are females, age between 25 – 34 years old, education levels from the bachelor degree, occupation as employees, the average income less than 20,000 baht. The findings from the hypothesis testing shows that the expectations, attitude and trust of consumers in Bangkok affected decision to use services booking a taxi via application of the at significance value of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): สุทธิภัทร อัศววิชัยโรจน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2359
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
puttachat.somp.pdf5.18 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback