DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2330

Title: การศึกษาความพึงพอใจ ของผู้ใช้บริการธนาคารออนไลน์ของประชากรในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล
Other Titles: The study of the satisfaction of online banking user in Bangkok and vicinity areas
Authors: อัญชฎา สายสนั่น ณ อยุธยา
Keywords: ความพึงพอใจ
ทัศนคติ
พฤติกรรมการใช้อินเทอร์เน็ต
ธนาคารออนไลน์
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษา ความพึงพอใจในการใช้บริการธนาคารออนไลน์ของประชากรในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อศึกษาทัศนคติในการใช้บริการธนาคารออนไลน์ของประชากรในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล 2) เพื่อศึกษาพฤติกรรมในการใช้บริการธนาคารออนไลน์ของประชากรในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือ ประชากรในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑลที่ใช้บริการธนาคารออนไลน์ จำนวน 400 คน ด้วยวิธีการเลือกแบบบังเอิญ โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล ใช้สถิติในการวิเคราะห์เชิงพรรณนา ได้แก่ การแจกแจงความถี่ ร้อยละ ค่าคะแนนเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบสมมติฐาน ได้แก่ การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ กำหนดนัยสำคัญที่ระดับ 0.05 ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 20-25 ปี มีระดับการศึกษาปริญญาตรี อาชีพนักเรียน/นักศึกษา รายได้เฉลี่ยต่อเดือนต่ำกว่า 10,000 บาท ความถี่ในการใช้ธนาคารออนไลน์น้อยกว่า 3 ครั้งต่อสัปดาห์ ยอดเงินที่ใช้ผ่านธนาคารออนไลน์น้อยกว่า 1,000 บาท รู้จักธนาคารผ่านสื่อโฆษณาอินเทอร์เน็ต ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ปัจจัยด้านทัศนคติ ด้านความรู้ ความเข้าใจเกี่ยวกับบริการของธนาคาร ด้านความเชื่อถือและความไว้วางใจในบริการของธนาคาร ปัจจัยด้านพฤติกรรมการใช้อินเทอร์เน็ต ด้านประสบการณ์การใช้บริการ ด้านประเภทการบริการที่ใช้ผ่านธนาคารออนไลน์ ส่งผลต่อความพึงพอใจในการใช้บริการธนาคารออนไลน์
The Study of the Satisfaction of Online banking User in Bangkok and vicinity areas aims to 1) study attitude to use online banking in Bangkok and Vicinity areas; 2) study behavior to use online banking in Bangkok and Vicinity areas. A sample of 400 was selected by accidental sampling from population in Bangkok and Vicinity areas. The data was analyzed using descriptive static including the frequency, percentage, average scoring, standard deviation. The hypothesis testing was significance at the level of 0.05. The result of the study found that most of the respondents were females, age between 20-25 years old, graduated with bachelor degrees, students, earned an average monthly salary lower than 10,000 baht, frequency of use online banking less than 3 times a week, the amount to use with online banking less than 1,000 baht, Gaining online banking information by internet banking. The hypothesis test found that attitude, knowledge and understanding about service of online banking, trust and confidence in the online banking service, the factor of behavior of internet usage, experience, type of service with online banking affect the satisfaction of the online banking service.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): สุทธิภัทร อัศววิชัยโรจน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2330
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
anchada_sais.pdf3.42 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback