DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2268

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความจงรักภักดีของผู้บริโภคที่ใช้บริการร้าน Coffee café ในกรุงเทพมหานคร ได้แก่ E – Word of Mouth และ ทัศนคติ
Other Titles: The aims of this study are 1) to study the influence of E-word of mouth towards the attitude of the customers at the Coffee café in Bangkok and 2) to study the influence of the attitude towards the customers’ loyalty at the Coffee café in Bangkok.
Authors: ณัฐกานต์ ทองมวน
Keywords: การสื่อสารแบบปากต่อปากบนสื่ออิเล็กทรอนิกส์
Coffee Café
ทัศนคติ
ความจงรักภักดี
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาอิทธิพลของการสื่อสารแบบปากต่อปากบนสื่ออิเล็กทรอนิกส์ที่มีผลต่อทัศนคติของผู้บริโภคในการใช้บริการร้าน Coffee Café ในกรุงเทพมหานครและ 2) ศึกษาอิทธิพลของทัศนคติที่มีผลต่อความจงรักภักดีของผู้บริโภคในการใช้บริการร้าน Coffee Café ในกรุงเทพมหานคร โดยกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือ ผู้บริโภคที่เคยใช้บริการร้าน Coffee Café ที่อาศัยอยู่ในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 ราย ด้วยวิธีการเลือกแบบเจาะจง โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมานที่ใช้ทดสอบสมมติฐาน ได้แก่ การวิเคราะห์ Pearson’s Correlation และการวิเคราะห์ Simple Regression ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามเป็นเพศหญิง อยู่ในช่วงอายุ 21 – 30 ปี สถานภาพโสด ระดับการศึกษาปริญญาตรี มีอาชีพนักเรียน/นักศึกษา รายได้เฉลี่ยอยู่ที่ 15,001 – 30,000 บาท / เดือน และชื่นชอบร้าน Coffee Café ที่มีการตกแต่งให้ดูทันสมัย มีเอกลักษณ์เฉพาะตัว ความถี่ในการใช้บริการเดือนละ 1-5 ครั้ง ผู้บริโภคมักจะซื้อเครื่องดื่มประเภทกาแฟ เพื่อพบปะสังสรรค์ ในช่วงเวลาที่ไม่แน่นอน ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่าการสื่อสารแบบปากต่อปากบนสื่ออิเล็กทรอนิกส์มีอิทธิพลในด้านบวกกับทัศนคติและทัศนคติส่งผลต่อความจงรักภักดีของผู้บริโภค ในเขตกรุงเทพมหานคร
The aims of this study are 1) to study the influence of E-word of mouth towards the attitude of the customers at the Coffee café in Bangkok and 2) to study the influence of the attitude towards the customers’ loyalty at the Coffee café in Bangkok. The sample used in this research are 400 customers who have been at the Coffe Café by using a questionnaire for collecting the data. The statistics used for the data analysis were frequency, percentage, and average. For standard deviation and inferential statistics that were used to test the hypothesis was Pearson’s Correlation analysis and Simple Regression analysis. The results show that the respondents were female in the age range between 21-30 years old, single and mostly students with the average earning around 15,001-30,000 Baht/month. The respondents like the coffee shop for the modern design, unique and frequently visit around 1-5 times per month. Consumers often buy coffee, for social meeting in uncertain times. The hypothesis testing found that E-word of Mouth has a positive influence towards attitude and attitudes affect the loyalty of the consumers
Description: การค้นคว้าอิสระ(บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2558
Advisor(s): รวิพรรณ สุภาวรรณ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2268
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nattakarn_tong.pdf4.94 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback