DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2267
|
Title: | E – Word of Mouth และ ทัศนคติ ที่มีอิทธิพลต่อความจงรักภักดีของผู้บริโภคที่ใช้บริการร้านอาหารเกาหลี ในกรุงเทพมหานคร |
Other Titles: | Effects of E-word of mouth and consumer attitudes on brand loyalty of korean restaurant among customers in bangkok area |
Authors: | เจริญขวัญ วงค์เพ็ญ |
Keywords: | ร้านอาหารเกาหลี การสื่อสารออนไลน์แบบปากต่อปาก ทัศนคติ ความจงรักภักดีต่อการใช้บริการ |
Issue Date: | 2558 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาอิทธิพลของการสื่อสารออนไลน์แบบปากต่อปากที่ส่งผลต่อทัศนคติในการเลือกใช้บริการร้านอาหารเกาหลีของผู้บริโภค ในเขตกรุงเทพมหานคร 2) ศึกษาอิทธิพลของทัศนคติของผู้บริโภคที่มีผลต่อความจงรักภักดีในการเลือกใช้บริการร้านอาหารเกาหลี ในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างคือผู้ที่เคยใช้บริการร้านอาหารเกาหลีในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 ชุด ได้ใช้เครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลคือ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมานที่ใช้ทดสอบสมมติฐาน ได้แก่ การวิเคราะห์ Pearson’s Correlation และการวิเคราะห์ Simple Regression
ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อยู่ในช่วงอายุ 21-30 ปี มีอาชีพนักเรียน/นักศึกษา รายได้เฉลี่ยอยู่ที่ 15,001-30,000 บาท/เดือน ระดับการศึกษาปริญญาตรี มีสถานะภาพโสด ร้านอาหารเกาหลีที่ได้มีการเข้าไปใช้บริการมากที่สุดคือร้าน BonChon Chicken (บอนชอน ชิคเก้น) มีความถี่ในการรับประทานอาหาร 4 – 5 ครั้ง/เดือน มีค่าใช้จ่ายในการรับประทานอาหาร 501-1,000 บาท ช่วงเวลาที่เลือกรับประทานคือ ช่วง 18.01 – 21.00 น. เมนูที่รับประทานบ่อยที่สุดคือ ไก่ทอด ผลการทดสอบสมมุติฐานพบว่า การสื่อสารออนไลน์แบบปากต่อปากส่งผลต่อทัศนคติในการเลือกใช้บริการร้านอาหารเกาหลีของผู้บริโภค ในเขตกรุงเทพมหานคร และ ทัศนคติของผู้บริโภคที่มีผลต่อความจงรักภักดีในการเลือกใช้บริการร้านอาหารเกาหลี ในเขตกรุงเทพมหานคร มีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 The purposes of this independent study are 1) to study the impacts of E-Word of Mouth on consumer’s attitude when visiting Korean restaurant in Bangkok and 2) to study the impact of consumer’s attitude on brand loyalty of consumers when visiting Korean restaurant in Bangkok. A sample of 400 customers who have been to Korean restaurant were collected. The statistical techniques used for this study include frequency, standard deviation, percentage, average and as for inferential statistics used for hypothesis testing include Pearson’s Correlation analysis and Simple Regression analysis.
The research found that most of the respondents are single females aged around 21-30 years old with an income between 15,001 to 30,000 baht and still obtaining their Bachelor Degrees. Out of every Korean restaurants in Bangkok, Bonchon Chicken is the place where most people would spend time dining out. The frequency of dining in the restaurant is around 4 or 5 times a month. Moreover, the expenses on foods are approximately 501 to 1,000 baht per visit and the preference time of visiting is between 6:01 P.M. to 9:00 P.M. Fried chicken is the most commonly order by diner. For the hypothesis testing, it was found that E-Word of Mouth has an influence on consumer’s attitude when making a decision to visit Korean restaurant in Bangkok and the attitude of consumer, likewise, affect brand loyalty when making a decision to visit Korean restaurant in Bangkok, with the significant level of 0.05. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558 |
Advisor(s): | รวิพรรณ สุภาวรรณ์ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2267 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|