DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2212

Title: ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการของโรงเรียนกวดวิชาของผู้ปกครองของนักเรียนระดับมัธยมศึกษาในจังหวัดสมุทรปราการ
Other Titles: Factors Affecting the Decision to select Tutor Centers of Parents’ High School Students in Samut Prakan Province
Authors: ลีลานุช อารยะกุล
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาดบริการ
การรับรู้ข่าวสาร
ค่านิยม
การตัดสินใจ
Service Marketing Mix
Information Receiving
Social Value
Decision to Select
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา ส่วนประสมทางการตลาดบริการ การรับรู้ข่าวสาร ค่านิยมที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการโรงเรียนกวดวิชาของผู้ปกครองของนักเรียนระดับมัธยมศึกษาในจังหวัดสมุทรปราการ โดยใช้แบบสอบถามปลายปิดที่ผ่านการทดสอบความเชื่อมั่นและความตรงเชิงเนื้อหาในการเก็บรวมรวมข้อมูลจากผู้ปกครองของนักเรียนระดับมัธยมศึกษาในจังหวัดสมุทรปราการ โดยวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวก และใช้จำนวน 400 ตัวอย่าง เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อถือได้เท่ากับ 0.934 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้นคือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิง ที่ใช้ในการทดสอบสมมุติฐานที่ระดับนัยสำคัญ .05 ได้แก่ การทดสอบหาความสัมพันธ์แบบถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 41 – 50 ปี ส่วนใหญ่ ประกอบอาชีพพนักงานรัฐวิสาหกิจ มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 25,001 – 35,000 บาท ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ส่วนประสมการตลาดบริการ การรับรู้ข่าวสาร และค่านิยม มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการของโรงเรียนกวดวิชาของผู้ปกครองของนักเรียนระดับมัธยมศึกษาในจังหวัดสมุทรปราการ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05
The study aims at analyzing the service marketing mix, information receiving and social value affecting the decision to select tutor centers of parents’ high school students in Samut Prakan province. The sample used in the study chooses from parents’ high school students in Samut Prakan province, selected by using a purposive sampling method of 400 people. A questionnaire was used, with a cronbach alpha reliability of 0.934 and the content accuracy was examined by a panel of experts. The statistics used for data analysis were Descriptive Statistics, which included Percentage, Mean, Standard Deviation and inferential statistics, that used in hypothesis testing at the level of significance .05 was multiple regression analyzed. The results indicated that the majority of participants were female with 41-50 years of age. They worked in state enterprise employee, and earned average monthly incomes between 25,001 – 35,000 baht. The results of hypothesis testing revealed that the service marketing mix, information receiving, and social value affecting the decision to select tutor centers of parents’ high school students in Samut Prakan province at the significant level of .05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2212
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
leelanuch.aray.pdf4.28 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback