DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2211

Title: การรับรู้คุณภาพและการสื่อสารทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ประเภทผักออร์แกนิคของประชาชนในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Perception of quality and marketing communications affected purchase decision of Organic vegetable product of citizen in the district of bangkok
Authors: กตัญญู คณิตศาตรานนท์
Keywords: ผักออร์แกนิค
การรับรู้คุณภาพ
การสื่อสารทางการตลาด
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) สำรวจรูปแบบการสื่อสารทางการตลาดส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ประเภทผักออร์แกนิคของประชาชนในเขตกรุงเทพมหานคร 2) วิเคราะห์ถึงอิทธิพลการรับรู้คุณภาพสินค้าส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ประเภทผักออร์แกนิคของประชาชนในเขตกรุงเทพมหานคร 3) วิเคราะห์ถึงอิทธิพลของการรับรู้คุณภาพและการสื่อสารทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ประเภทผักออร์แกนิคของประชาชนในเขตกรุงเทพมหานคร ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือ ผู้บริโภคที่เคยใช้หรือรู้จักผลิตภัณฑ์ประเภทผักออร์แกนิคในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 ตัวอย่าง โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวก มีจำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อถือได้เท่ากับ 0.96 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้นคือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิง ที่ใช้ในการทดสอบสมมุติฐานที่ระดับนัยสำคัญ 0.5 ได้แก่ การวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression) ผลการศึกษาพบว่า การรับรู้คุณภาพสินค้าส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ประเภทผักออร์แกนิคและสื่อสารทางการตลาดส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ประเภทผักออร์แกนิค นอกจากนี้ผลการศึกษายังพบว่า การรับรู้คุณภาพสินค้าและการสื่อสารทางการตลาด ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อแตกต่างกัน คำสำคัญ: การรับรู้คุณภาพ การสื่อสารทางการตลาด การตัดสินใจซื้อ ผักออร์แกนิค
The objectives of this study are to 1) explored the format of marketing communications affected purchase decision of organic vegetable product of citizen in the district of Bangkok 2) analyzed the influence of perception of product quality affected purchase decision of organic vegetable product of citizen in the district of Bangkok 3) analyzed the influence of perception of quality and marketing communications affected purchase decision of organic vegetable product of citizen in the district of Bangkok. The samples used in this study are the customers who are used or know the organic vegetable product in the district of Bangkok amount 400 samples. By using a convenience sampling method, as these 400 samples, The tools used in this study are questionnaires with the reliability of 0.96, and the accuracy checking of subject matter from the special experts. The statistics used for basic data analysis are descriptive statistics i.e. percentage, mean and standard deviation. And inferential statistics are used to test the assumption at the significance level of 0.5, i.e. multiple regression analysis. The results are showed that the perception of products quality affected purchase decision of organic vegetable product and marketing communications affected purchase decision of organic vegetable product. Besides of this, the study results are shown that the perception of products quality and marketing communications affected difference purchase decision. Keywords: Perception of quality, Marketing communications, Purchase decision, Organic vegetable
Description: การค้นคว้าอิสระ(บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2211
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
katanyu_kani.pdf3.2 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback