DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2170
|
Title: | แผนธุรกิจร้านอาหารเพื่อสุขภาพ (คลีนฟู้ด) |
Other Titles: | Business Plan for Clean Food Restaurant |
Authors: | ศยามล วิชุภากรณ์กุล. |
Keywords: | อาหารเพื่อสุขภาพ (คลีนฟู้ด) ส่วนประสมทางการตลาดบริการ รูปแบบการดำรงชีวิต คุณภาพการบริการ การตัดสินใจ |
Issue Date: | 2559 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกรับประทานอาหารเพื่อสุขภาพ (คลีนฟู้ด) ของคนในจังหวัดกรุงเทพมหานคร อันได้แก่ (1) ปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาดบริการ (7PS) (2) ปัจจัยด้านคุณภาพการให้บริการ (3) ปัจจัยด้านรูปแบบการดำเนินชีวิต (4) ปัจจัยการตัดสินใจเลือกรับประทานอาหารเพื่อสุขภาพ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือ ผู้ที่เคยรับประทานอาหารคลีนฟู้ด ผู้ที่ให้ความสนใจในการรับประทานอาหารคลีนฟู้ด รวมถึงผู้ที่ต้องการควบคุมน้ำหนักโดยการรับประทานอาหารเพื่อสุขภาพ (คลีนฟู้ด) จำนวน 400 คน ในพื้นที่ 4 เขตได้แก่ วัฒนา, บางนา, บางรักและสาทร โดยใช้แบบสอบถามและวิธีสุ่มแบบสะดวก วิเคราะห์ด้วยค่าความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสมการถดถอยพหุคูณ เพื่อใช้ในการทดสอบสมมุติฐาน
ผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกรับประทานอาหารเพื่อสุขภาพ (คลีนฟู้ด) ของผู้บริโภคในจังหวัดกรุงเทพมหานครอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ได้แก่ ปัจจัยรูปแบบการดำเนินชีวิต ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดบริการ ปัจจัยคุณภาพการให้บริการตามลำดับ The objectives of this research were to study factors influence decision-making of consumers in Bangkok to have healthy food (Clean food) which are (1) service marketing mixed (7PS) factor (2) service quality factor (3) Lifestyle Factor (4) decision-making to have healthy food (Clean Food) factor. The sample group for this research is 400 consumers from four districts of Bangkok which are Wattana, Bangna, Bangrak, and Sathorn who used to have healthy food (Clean food), who interested to have healthy food, and who intend to diet by have clean food. Questionnaire was used via convenient sampling method. The statistical methods are descriptive statistic which include percentage, mean, and standard deviation and inferential statistic for hypotheses test via multiple regression analysis.
The results of the research found that all factors influence decision-making of consumers in Bangkok to have healthy food (Clean food) at the statistical significant level 0.05 which are lifestyle factor, service marketing mixed (7’Ps) factor, and service quality factor. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557 |
Advisor(s): | นิตนา ฐานิตธนกร |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2170 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|