DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2107

Title: ความพึงพอใจและพฤติกรรมในการใช้แอพพลิเคชันของกลุ่มอาชีพพนักงานสำนักงาน ที่ส่งผลต่อการจองที่พักผ่านแอพพลิเคชันบนสมาร์ทโฟนซ้ำในครั้งถัดไป
Other Titles: The satisfaction and behavior among company workers to use application affecting rebooking hotel by application on smartphone
Authors: นันธินี ทิพย์ประไพ
Keywords: ความพึงพอใจ
การจองที่พัก
การกลับมาใช้ซ้ำ
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์อิทธิพลของความพึงพอใจและพฤติกรรมในการจองที่พักผ่านแอพพลิเคชันบนสมาร์ทโฟนที่ส่งผลต่อการจองที่พักผ่านแอพพลิเคชันบนสมาร์ทโฟนซ้ำ ในครั้งถัดไป ของกลุ่มอาชีพพนักงานสำนักงานในเขตกรุงเทพมหานคร ตัวอย่างที่ใช้ศึกษาคือพนักงาน สำนักงานในเขตกรุงเทพมหานครโดยมีวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวกและใช้จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือ แบบสอบถามปลายปิดที่มีค่าความเชื่อมั่นรวมทั้งสิ้นคือ 0.832 และมี การตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์เบื้องต้น คือสถิติ เชิงพรรณา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการทดสอบ สมมติฐานที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 ได้แก่ การวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ (Multiple Regression) ผลการศึกษาพบว่า ความพึงพอใจในการจองที่พักผ่านแอพพลิเคชันบนสมาร์ทโฟนส่งผลต่อ การจองที่พักผ่านแอพพลิเคชันบนสมาร์ทโฟนซ้ำในครั้งถัดไปมากที่สุด ตามด้วยพฤติกรรมในการจอง ที่พักผ่านแอพพลิเคชันบนสมาร์ทโฟน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
This objective of this study was to analyze the Satisfaction and Behavior among company workers to use application affecting rebooking hotel by application on smartphone. The sample of this study consisted of 400 company workers in Bangkok province by the convenience sampling. The research instrument was the questionnaire. The reliability of instrument was 0.832. The validity test was conducted by experts. Data were analyzed by descriptive statistic such as percentage, mean, standard deviation and the inferential statistics used to test hypothesis was multiple regression analysis. The result of this study indicated that perception of the Satisfaction and Behavior among company workers to use application relation affected rebooking hotel by application on smartphone at statistical significance level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2107
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Nuntinee_thip.pdf3.8 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback