DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2106
|
Title: | ปัจจัยที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อการสื่อสารแบบปากต่อปากในการรีวิวร้านกาแฟในเฟซบุ๊กของผู้บริโภควัยทำงานในศูนย์ราชการแจ้งวัฒนะ กรุงเทพมหานคร |
Other Titles: | The factors positively influencing word-of-mouth communication of online review coffee shops in Facebook of working consumers in Chaeng Watthana Government Complex in Bangkok |
Authors: | วริศรา เพ็ชรนิล |
Keywords: | อิทธิพลเชิงบวก การสื่อสารแบบปากต่อปาก ร้านกาแฟในเฟซบุ๊ก ศูนย์ราชการแจ้งวัฒนะ ความกระตือรือร้นในการมีส่วนร่วม ประโยชน์ด้านการเงิน ประโยชน์ของการรีวิวออนไลน์ |
Issue Date: | 2559 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | งานวิจัยฉบับนี้จัดทำขึ้นโดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อการสื่อสารแบบปากต่อปากในการรีวิวร้านกาแฟในเฟซบุ๊กของผู้บริโภควัยทำงานในศูนย์ราชการแจ้งวัฒนะ กรุงเทพมหานคร ได้แก่ ปัจจัยด้านประโยชน์ของการรีวิวออนไลน์ ปัจจัยด้านช่วงเวลาของการรีวิวออนไลน์ ปัจจัยด้านปริมาณของการรีวิวออนไลน์ ปัจจัยด้านการรีวิวออนไลน์เชิงลบ ปัจจัยด้านประโยชน์ในทางปฏิบัติ ปัจจัยด้านความไว้วางใจในสื่อสังคมออนไลน์ ปัจจัยด้านความกระตือรือร้นในการมีส่วนร่วม และปัจจัยด้านประโยชน์ด้านการเงิน จากแบบสอบถามจำนวน 300 ชุด ของผู้บริโภควัยทำงานในศูนย์ราชการแจ้งวัฒนะ กรุงเทพมหานคร ช่วงเดือนพฤศจิกายนถึงธันวาคม 2558 และวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้การวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุคูณ พบว่า มีเพียงปัจจัยด้านความกระตือรือร้นในการมีส่วนร่วม (β=0.280) ปัจจัยด้านประโยชน์ด้านการเงิน (β=0.240) ปัจจัยด้านประโยชน์ของการรีวิวออนไลน์ (β=0.212) และปัจจัยด้านการรีวิวออนไลน์เชิงลบ (β=0.186) ที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อการสื่อสารแบบปากต่อปากในการรีวิวร้านกาแฟในเฟซบุ๊กของผู้บริโภคกลุ่มดังกล่าวร้อยละ 76.9 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 The researcher attempted to study the factors positively influencing word-of-mouth communication of online review coffee shops in Facebook of working consumers in Chaeng Watthana Government Complex in Bangkok, which included usefulness of online reviews, timeliness of online reviews, volume of online review, negative online reviews, practical benefit, trust in social networking sites, active participation and monetary benefits. The data was analyzed using Multiple Regression Analysis from 300 questionnaires of working consumers in Chaeng Watthana Government Complex in Bangkok from November to December 2015. The researcher found that active participation (β=0.280) monetary benefits (β=0.240) usefulness of online reviews (β=0.212), and negative online reviews (β=0.186) explained 76.9 of the positive influence towards word-of-mouth communication of online review of the coffee shops in Facebook of the consumers at the significant level of .01. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558 |
Advisor(s): | เพ็ญจิรา คันธวงศ์ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2106 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|