DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1817

Title: ความไว้วางใจมีผลต่อความพึงพอใจเลือกซื้ออะไหล่รถยนต์มือสอง (อะไหล่เซียงกง)ผ่านสื่อออนไลน์ในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Trust effecting the consumer’s satisfaction to Purchase secondhand auto parts via online in Bangkok
Authors: วรากร เลิศสุภนิมิตต์
Keywords: ความไว้วางใจ
ความพึงพอใจ
อะไหล่รถยนต์มือสอง
อะไหล่เซียงกง
สื่อออนไลน์
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: วัตถุประสงค์ของการศึกษาในครั้งนี้ ผู้วิจัยได้กำหนดไว้ 2 ข้อ คือ 1) เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ของความไว้วางใจที่มีผลต่อความพึงพอใจซื้ออะไหล่รถยนต์มือสอง (อะไหล่เซียงกง) ของผู้บริโภค ผ่านสื่อออนไลน์ และ 2) เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยส่วนผสมทางการตลาดที่มีผลต่อ ความพึงพอใจซื้ออะไหล่รถยนต์มือสอง (อะไหล่เซียงกง) ของผู้บริโภคผ่านสื่อออนไลน์ โดยทำการเลือกกลุ่มตัวอย่างจากผู้ซื้ออะไหล่รถยนต์มือสอง (อะไหล่เซียงกง) ผ่านสื่อออนไลน์ในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 ชุด แล้วทำการวิเคราะห์โดยใช้สถิติพรรณา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิง วิเคราะห์ตามการวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression) ผลจากการทำการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 20–29 ปี มีอาชีพ พนักงานบริษัทเอกชน รายได้ต่อเดือนอยู่ระหว่าง 15,001–25,000 บาท ระดับการศึกษา ปริญญาตรี มีสถานภาพโสด โดยมีปัจจัยส่วนผสมทางการตลาดด้านผลิตภัณฑ์ให้ความสำคัญกับสินค้ามีคุณภาพดี ทนทาน ด้านราคาให้ความสำคัญกับสินค้ามีราคาถูก ด้านช่องทางจัดจำหน่ายให้ความสำคัญกับความน่าเชื่อถือของสถานที่จัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมทางการตลาด ให้ความสำคัญกับการเปลี่ยนหรือรับประกันสินค้าได้ ผลจากการทดสอบสมมติฐานพบว่า ความไว้วางใจมีผลต่อความพึงพอใจซื้ออะไหล่รถยนต์มือสอง (อะไหล่เซียงกง) ของผู้บริโภคผ่านสื่อออนไลน์ ปัจจัยส่วนผสมทางการตลาด ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางในการจัดจำหน่าย และด้านการส่งเสริมทางการตลาดมีผลต่อความพึงพอใจ ซื้ออะไหล่รถยนต์มือสอง (อะไหล่เซียงกง) ของผู้บริโภคผ่านสื่อออนไลน์ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05
The objective of this study is to study trust effecting the consumer’s satisfaction to purchase secondhand auto parts via online in Bangkok. To study relationship of trust that effect to satisfaction to purchase auto parts secondhand by online who living in Bangkok. The data was collected by using questionnaire form 400 respondents. The research methods in this study were Percentage, Mean, Standard Deviation and multiple regression methods which are described in quantitative terms. The convenient sampling method were used as data gathering. The result shown the most of respondents were female who age between 20–29 year old. Their status were single, graduated in bachelor degree, employee and income between 15,001 and 25,000 baht. In Marketing Mix, best quality was the main factor of the product which consumer concerned inexpensive was also the main factor for pricing, in channel reliability was the main factor and changeable was the main factor for Promotion. This study found that trust effecting consumers’ satisfaction for secondhand auto parts online purchasing in Bangkok. Marketing Mix including Product Price Place and Promotion influence consumers’ satisfaction for trust effecting consumers’ satisfaction for secondhand auto parts online purchasing in Bangkok with level of significant 0.05.
Description: การคนควาอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): สุทธิภัทร อัศววิชัยโรจน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1817
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
varakorn.lert.pdf1.46 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback