DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1814

Title: การศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยส่วนบุคคลกับพฤติกรรมการซื้อสินค้าผ่านร้านค้าออนไลน์
Other Titles: A study of relationships between individual factors and product purchasing behaviors via online shop
Authors: ศุพิชญ์ แท่งฉาว
Keywords: พฤติกรรม
ความสัมพันธ์
ซื้อสินค้า
ร้านค้าออนไลน์
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์หลักเพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยส่วนบุคคล ได้แก่ เพศ อายุ ระดับการศึกษา อาชีพ รายได้เฉลี่ยต่อเดือน และความรู้ความสามารถด้านเทคโนโลยีสารสนเทศ กับ พฤติกรรมการซื้อสินค้าผ่านร้านค้าออนไลน์ ได้แก่ วัตถุประสงค์ในการซื้อ ความถี่ในการซื้อ ปริมาณในการซื้อสินค้าที่ซื้อ ช่วงเวลาในการซื้อ การเลือกร้านค้าออนไลน์ และการเลือกช่องทางการชำระเงิน โดยใช้แบบสอบถามออนไลน์เป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากผู้ที่เคยใช้บริการซื้อสินค้าผ่านร้านค้าออนไลน์ จำนวน 426 คน และวิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติพรรณนาและสถิติไคสแควร์ ผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยส่วนบุคคลมีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อสินค้าผ่านร้านค้าออนไลน์ กล่าวได้ว่า ผู้บริโภคที่มีปัจจัยส่วนบุคคลต่างกันจะมีพฤติกรรมการซื้อสินค้าผ่านร้านค้าออนไลน์แตกต่างกัน คำสำคัญ: ปัจจัยส่วนบุคคล, ร้านค้าออนไลน์, พฤติกรรมการซื้อสินค้า
The main objective of this research was to study the relationships between individual factors (sex, age, education, occupation, income, and IT competency) and product purchasing behaviors via online shop (objective, frequency, amount, product, timing, shop selecting, and payment method). An online questionnaire was used as an instrument for collecting data from 426 respondents who have purchased a product via online shop. The data were analyzed by using descriptive statistics and Chi-Square statistic. The research revealed that there are relationships between individual factors and product purchasing behaviors via online shop. Specifically, consumers with different individual factors have different product purchasing behaviors via online shop. Keywords: Individual Factors, Online Shop, Purchasing Behavior
Description: ีการค้นคว้าอิสระ (วท.ม.)--สาขาวิชาเทคโนโลยีสารสนเทศและการจัดการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): ศิวพร หวังพิพัฒน์วงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1814
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
supit.than.pdf5.04 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback