DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1808

Title: คุณภาพของ Mobile Site ที่มีผลต่อความไว้วางใจของผู้ซื้อสินค้าผ่านทาง M-Commerce
Other Titles: The impact of mobile site quality on consumer trust of M-commerce
Authors: วันวิสาข์ พิมลวิทยา
Keywords: คุณภาพระบบ
คุณภาพการบริการ
คุณภาพสารสนเทศ
การใช้งานระบบ
ความพึงพอใจ
ความไว้วางใจ
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาค้นคว้าแบบอิสระในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาคุณภาพของ Mobile Site ด้านคุณภาพระบบ คุณภาพสารสนเทศ คุณภาพบริการที่ส่งผลต่อความไว้วางใจในการซื้อสินค้าผ่าน M-Commerce ตัวแปรอิสระที่ใช้ในการศึกษาได้แก่ คุณภาพระบบ คุณภาพสารสนเทศ คุณภาพบริการ ของ Mobile Site และความพึงพอใจของผู้ใช้งาน Mobile Site และตัวแปรตาม ได้แก่ ความไว้วางใจของผู้ซื้อสินค้าผ่านทางระบบ M-Commerce ผู้วิจัยใช้ระเบียบวิธีการศึกษาวิจัยเชิงปริมาณ โดยแบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากผู้ซื้อสินค้าผ่านทางระบบ M-Commerce จำนวน 400 คน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ การแจกแจงความถี่ การหาค่าเฉลี่ย การหาค่าร้อยละ และการหาส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ทดสอบสมมติฐานโดยใช้การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหูคูณ (Multiple Regression Analysis) ผลการทดสอบสมมติฐานของการวิจัยครั้งนี้ พบว่า คุณภาพระบบ คุณภาพสารสนเทศ คุณภาพบริการ มีผลเชิงบวกต่อความไว้วางใจ และความพึงพอใจมีผลเชิงบวกต่อความไว้วางใจ
The research aims to study the impact of system quality, information quality and service quality on customer trust of M-commerce. The variables in this investigation consisted of the following: information quality, system quality and service quality as the independent variable and customer trust as the dependent variable. The variables in this investigation consisted of the following: information quality, system quality and service quality as the independent variable. System usage and user satisfaction as mediating on variables; and employee’s net benefit as the dependent variable. The researcher used quantitative methods which involved empirical research. The instrument of research was a questionnaire used to collect data from 400 users. The statistics used in data analysis were frequency, mean and multiple regression analysis for hypothesis testing. The results of the study indicate that system quality, information quality and service quality contain the positive effect to customer trust. User Satisfaction also have positive effect to customer trust.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): สุทธิภัทร อัศววิชัยโรจน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1808
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
wanwisa.pimo.pdf1.63 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback