DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1787

Title: แผนธุรกิจปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการเลือกใช้คอนกรีตผสมเสร็จของร้านวันพัฒน์ซีเมนต์ ในเขตอำเภอพรหมบุรี จังหวัดสิงห์บุรี
Other Titles: Business Plan for Factors Influencing the Selection of Ready-mixed Concrete of WanPhatcement in Singburi
Authors: ขวัญข้าว อภินันทร์
Keywords: แผนธุรกิจ
ส่วนประสมการตลาด
คอนกรีตผสมเสร็จ
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้จัดทำขึ้นเพื่อกำหนดเป้าหมายที่ชัดเจนโดยช่วยกำหนดกรอบความคิดและเป็นแนวทางในการดำเนินงาน โดยการวิเคราะห์รายละเอียดภาพรวมของธุรกิจ วิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมภายใน และปัจจัยแวดล้อมภายนอก อีกทั้งการวิเคราะห์การแข่งขันโดยวิเคราะห์สภาพ และที่มาของการแข่งขัน คู่แข่งขันทางธุรกิจ วิเคราะห์สภาพธุรกิจ และวิเคราะห์ความได้เปรียบทางการแข่งขัน สุดท้ายคือการจัดทำกลยุทธ์เพื่อตอบโจทย์ดึงจุดเด่นของร้าน และแก้ไขจุดอ่อนซึ่งมีความสอดคล้องกับจุดประสงค์ที่วางไว้ แผนธุรกิจจัดทำขึ้นสำหรับธุรกิจจำหน่ายคอนกรีตผสมเสร็จ โดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการเลือกใช้คอนกรีตผสมเสร็จของร้านวันพัฒน์ซีเมนต์ในเขตอำเภอพรหมบุรี จังหวัดสิงห์บุรี โดยเป็นการศึกษาเชิงปริมาณ ในการสำรวจลูกค้าของร้านวันพัฒน์ซีเมนต์จำนวน 103 ราย พบว่า ปัจจัยการบริหารทางการตลาดโดยรวมอยู่ในระดับปานกลาง ซึ่งมีรายละเอียดแต่ละด้านดังนี้ ปัจจัยทางด้านผลิตภัณฑ์ และปัจจัยทางด้านราคามีอิทธิพลต่อการเลือกใช้บริการในระดับมาก ส่วนปัจจัยทางด้านสถานที่จัดจำหน่าย และปัจจัยทางด้านการส่งเสริมการตลาดมีอิทธิพลต่อการเลือกใช้บริการในระดับปานกลาง นอกจากนี้ยังพบว่ามูลค่าปัจจุบัน (NPV) และอัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) มีค่าเป็นบวก
This business plan is designed to set clear goals, helping to define the conceptual framework, and operational guidelines. There are analyses of overview of the business in detailed, internal and external environmental analysis, competitive analysis via situation, source of competitive, competitors, business analysis, and competitive advantages. Finally, the strategic plan was implemented to increase the strength of the store and decrease weaknesses according to the objectives. Business plan prepared for the business ready mixed concrete. The objective is to identify the factors that influence the selection of ready-mixed concrete, cement, Wanphat cement in Phomburi district, Singburi. The company made survey from 103 customers of Wanphat cement showed that the overall marketing executive at a moderate level. The details are as following. Products and Price factor is influencing the choice of service level. The factors in the distribution. And factors influencing the promotion, Service selection is moderate. The financial plan according to the profit projection . The total investment is 18,800,000 baths. The payback period at 2 years 11 months and net present value (NPV) was 16,737,489.44 baths and IRR 30%
Description: การค้นคว้าอิสระ(บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2556
Advisor(s): สุทธิภัทร อัศววิชัยโรจน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1787
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Kwankhao.apin.pdf3.79 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback