DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1769

Title: การศึกษากระบวนการให้บริการ คุณภาพการบริการ และส่วนประสมการตลาดบริการ ที่ส่งผลต่อความเชื่อมั่นของผู้ใช้บริการธนาคารพาณิชย์ไทย ในห้างสรรพสินค้าเซ็นทรัล พลาซ่า ลาดพร้าว เขตจตุจักร
Other Titles: A Study Service Service processes and Marketing mix Affect Reliability Thai Bank in Centra Plaza Ladprow
Authors: ขุติมา ดวงจันทร์
Keywords: ธนาคารพาณิชย์ไทย
การให้บริการ
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยเรื่อง “การศึกษากระบวนการให้บริการ คุณภาพการบริการ และส่วนประสมการตลาดบริการ ที่ส่งผลต่อความเชื่อมั่นของผู้ใช้บริการธนาคารพาณิชย์ไทย ในห้างสรรพสินค้าเซ็นทรัล พลาซ่า ลาดพร้าว เขตจตุจักร” มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษากระบวนการให้บริการ คุณภาพการให้บริการ และส่วนประสมตลาดบริการ ที่ส่งผลต่อความเชื่อมั่นของผู้ที่มาใช้บริการธนาคารพาณิชย์ไทย ในห้างสรรพสินค้าเซ็นทรัล พลาซ่า ลาดพร้าว โดยทำการเก็บรวบรวมข้อมูลจากผู้ที่มาใช้บริการธนาคารพาณิชย์ไทยจำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บข้อมูลคือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ผลการศึกษา พบว่าผู้ตอบแบบสอบถาม ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุอยู่ระหว่าง 21-30 ปี สำเร็จการศึกษาระดับปริญญาตรี ประกอบอาชีพลูกจ้าง/พนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001-60,000 บาท มีความเชื่อมั่นในธนาคารพาณิชย์ไทยในระดับมาก ด้านสถานที่ การบริการ สิ่งอำนวยความสะดวกในระดับที่มากที่สุด ความเต็มใจในการบริการอยู่ในระดับเห็นด้วยมาก ทางด้านส่วนประสมทางการตลาด รูปแบบอาคารสถานที่ อยู่ในระดับเห็นด้วยอย่างยิ่ง
This research on “The study of service processes, service quality, and sales management that effects the trust of customers at Siam Commercial Bank, Central Plaza Ladprao Jatujak District,” aims to examine the service processes, service quality, and sales management of at Siam Commercial Bank, Central Plaza Ladprao Jatujak District by using the customers of the bank as a sample group of 400 individuals. The tools used in this statistical research are survey questionnaires. The research shows that the majority of respondents were female aged between 21-30 years old, hold a bachelor degree, and are currently employees or staffs at a private company with an average monthly income between 15,001-60,000 Thai Baht. The significant factors that affect the trust of the Siam Commercial Bank’s customers to a significant level includes the location, service quality, and overall facility. Their opinion on the management quality that affects the sales management is significantly dependent towards the model and interior design of the building.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): สุทธินันท์ พรหมสุวรรณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1769
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chutima_duan.pdf2.47 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback