DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1737

Title: แผนธุรกิจร้าน ด็อก ซาลอน
Other Titles: Business Plan for Dog Salon
Authors: ธิญภา กุลวัตวธัญญู
Keywords: สุนัข
เสริมสวย
บริการ
ตัดแต่งขน
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้จัดทำขึ้นเพื่อเป็นการกำหนดเป้าหมายที่ชัดเจน เป็นการกำหนดกรอบแนวความคิดและแนวทางการดำเนินปฏิบัติงาน โดยการวิเคราะห์รายละเอียดภาพรวมของธุรกิจ การวิเคราะห์ปัจจัยภายในภายนอก การวิเคราะห์การแข่งขัน ที่มาของการแข่งขันคู่แข่งขันทางตรงทางอ้อม วิเคราะห์สภาพธุรกิจ วิเคราะห์ความได้เปรียบทางการแข่งขัน ข้อได้เปรียบ ทั้งจุดเด่น และจุดอ่อนของธุรกิจให้มีความสอดคล้องกับวัตถุประสงค์ที่วางไว้ อีกทั้งคาดการณ์ค่าใช้จ่าย รายได้ กำไร ระยะเวลาคืนทุน และผลตอบแทน ให้เห็นภาพธุรกิจที่น่ามีความเป็นไปได้ แผนธุรกิจจัดทำขึ้นสำหรับธุรกิจบริการประเภท เสริมสวย อาบน้ำ ตัดตกแต่งขน สุนัข ซึ่งมีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาโอกาสในการประกอบธุรกิจและประเมินความเป็นไปได้ของโครงการลงทุนสำหรับเป็นแนวทางในการดำเนินธุรกิจบริการสัตว์เลี้ยง ศึกษาในรูปแบบการจัดทำแผนธุรกิจโดยค้นคว้าข้อมูลและวิเคราะห์ปัจจัยที่มีผลต่อการดำเนินธุรกิจเพื่อให้ทราบถึงสถานการณ์ของกิจการและคู่แข่งซึ่งจะใช้ประกอบการตัดสินใจ กำหนดกลยุทธ์ของกิจการเพื่อสร้างความได้เปรียบที่เหนือคู่แข่ง จะนำไปสู่ความสำเร็จในการประกอบธุรกิจและวิเคราะห์ถึงผลตอบแทนจากการลงทุนเพื่อสร้างความมั่นใจให้กับผู้ลงทุน
Business plans are prepared to set clear goals. Framing the concepts and practices of work. By analyzing the detailed overview of the business. Analysis of internal and external factors Competitive Analysis A source of competitive advantage, direct, indirect competitors. Business Analysis Analysis of the competitive advantage of the strengths and weaknesses of the business to be consistent with the objectives laid down. The projected cost of revenues payback period and return to visualize business that would be possible. Business plan prepared for salon services Bath Wrap with loads which are intended. To study the opportunity to engage and assess the feasibility of the project as a guideline for the business pet. Education in the form of a business plan by researching and analyzing factors affecting the business to understand the situation of the Company and its competitors, which are used for decision making. Strategic acquisitions to create an advantage over competitors. Will lead to success in the business and analyze the return on investment to build the confidence of investors.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): สุทธิภัทร อัศววิชัยโรจน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1737
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
thiyapha_kunl.pdf2.42 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback