DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1722
|
Title: | การศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้ออุปกรณ์มือถือบนเฟซบุ๊ก |
Other Titles: | Study of factors affecting Mobile accessories buying decision on Facebook |
Authors: | นันทิกานต์ ศรีสาสน์รัตน์ |
Keywords: | การตัดสินใจซื้อ เฟซบุ๊ก อุปกรณ์มือถือ |
Issue Date: | 2558 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์หลักเพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้ออุปกรณ์มือถือบน
เฟซบุ๊ก โดยปัจจัยที่ศึกษามีทั้งหมด 6 ด้าน ประกอบด้วย ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการขาย ด้านการให้บริการแบบเจาะจง และด้านการรักษาความเป็นส่วนตัว โดยใช้แบบสอบถามออนไลน์เป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากบุคคลทั่วไปทั้งที่เคยและไม่เคยซื้ออุปกรณ์มือถือบนเฟซบุ๊ก จำนวน 405 คน และวิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติพรรณนาและการวิเคราะห์การถดถอยพหุคุณ
ผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ ปัจจัยด้านราคา และปัจจัยด้านการส่งเสริมการขาย ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้ออุปกรณ์มือถือบนเฟซบุ๊กอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติเรียงลำดับความสำคัญจากมากที่สุดไปน้อยที่สุด ส่วนปัจจัยด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ปัจจัยด้านการให้บริการแบบเจาะจง และปัจจัยด้านการรักษาความเป็นส่วนตัว ไม่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้ออุปกรณ์มือถือบนเฟซบุ๊ก The main objective of this research was to study factors affecting mobile accessories buying decision on Facebook. The factors under investigation were composed of product, price, place, promotion, personalization, and privacy. An online questionnaire was used as an instrument for collecting data. The participants consisted of 405 people who have bought and have never bought mobile accessories on Facebook. The data were analyzed using descriptive statistics and multiple regression analysis.
The research revealed that product, price, and promotion significantly influence mobile accessories buying decision on Facebook in order of importance from most to least. In contrast, place, personalization, and privacy have no influence on mobile accessories buying decision on Facebook. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (วท.ม.)--สาขาวิชาเทคโนโลยีสารสนเทศและการจัดการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557 |
Advisor(s): | ศิวพร หวังพิพัฒน์วงศ์ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1722 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|