DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1712
|
Title: | ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าผ่านแอพพลิเคชั่นบนสมาร์ทโฟน |
Other Titles: | Factors affecting product buying decision via Smart Phone application |
Authors: | ณัฐชยา พิบูลย์ไพโรจน์ |
Keywords: | แอพพลิเคชั่นบนสมาร์ทโฟน ส่วนประสมการตลาด การทำธุรกรรมผ่าน มือถือ การตัดสินใจซื้อ |
Issue Date: | 2558 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์หลักเพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าผ่าน
แอพพลิเคชั่นบนสมาร์ทโฟน โดยปัจจัยที่ศึกษามีทั้งหมด 6 ด้าน ประกอบด้วย ด้านผลิตภัณฑ์ ด้าน
ราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการขาย ด้านการให้บริการแบบเจาะจง และด้าน
การรักษาความเป็นส่วนตัวและความปลอดภัย โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวม
ข้อมูลจากผู้ที่เคยซื้อหรือสนใจซื้อสินค้าผ่านแอพพลิเคชั่นบนสมาร์ทโฟน จำนวน 400 คน และ
วิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติพรรณนาและการวิเคราะห์การถดถอยพหุคุณ
ผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยด้านการรักษาความเป็นส่วนตัวและความปลอดภัย ปัจจัยด้านการ
ให้บริการแบบเจาะจง ปัจจัยด้านช่องทางการจัดจำหน่าย และปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ ส่งผลต่อการ
ตัดสินใจซื้อสินค้าผ่านแอพพลิเคชั่นบนสมาร์ทโฟนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติตามลำดับความสำคัญจาก
มากที่สุดไปน้อยที่สุด ส่วนปัจจัยด้านราคาและปัจจัยด้านการส่งเสริมการขายไม่ส่งผลต่อการตัดสินใจ
ซื้อสินค้าผ่านแอพพลิเคชั่นบนสมาร์ทโฟน The main objective of this research was to study the factors affecting product
buying decision via smart phone application. The factors under investigation were
product, price, place, promotion, personalization, and privacy. A questionnaire was
used as an instrument for collecting data. The participants consisted of 400 people
who have bought products or interested in buying products via smart phone
application. The data were analyzed using descriptive statistics and multiple
regression analysis.
The research revealed that privacy, personalization, place, and product
significantly influence buying decision via smart phone application in order of
importance from most to least. In contrast, price and promotion have no influence
on product buying decision via smart phone application. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (วท.ม.)--สาขาวิชาเทคโนโลยีสารสนเทศและการจัดการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557 |
Advisor(s): | ศิวพร หวังพิพัฒน์วงศ์ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1712 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|