DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1625

Title: แผนธุรกิจร้านอาหารคำไทย
Other Titles: Business Plan for Comethai Restaurant
Authors: สัณห์สิรี ยชนาโชติทรัพย์
Keywords: ข้าวปั้น
ร้านอาหารประเภทบริการด่วน
ธุรกิจอาหารและบริการ
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อการศึกษาและค้นคว้าข้อมูลก่อนการทำธุรกิจ เพื่อเป็นการกำหนดเป้าหมายที่ชัดเจน ซึ่งเป็นการกำหนดกรอบแนวคิดและแนวทางการดำเนินงาน โดยการวิเคราะห์รายละเอียดภาพรวมของธุรกิจ การวิเคราะห์ปัจจัยภายในและภายนอก การวิเคราะห์การแข่งขันคู่แข่งขันทั้งทางตรงและทางอ้อม วิเคราะห์สภาพของธุรกิจ วิเคราะห์ความได้เปรียบทางการแข่งขัน จุดเด่นและจุดอ่อนของธุรกิจให้มีความสอดคล้องกับวัตถุประสงค์ที่ได้วางไว้ อีกทั้งมีการคาดการณ์ประมาณการค่าใช้จ่าย รายได้ ระยะเวลาคืนทุน ผลตอบแทน และผลกำไร ซึ่งให้เห็นว่าสภาพธุรกิจนี้มีความเป็นไปได้ และมีความน่าลงทุนหรือไม่ แผนธุรกิจนี้จัดทำขึ้นสำหรับธุรกิจประเภทร้านอาหารและการบริการ ซึ่งให้บริการแก่บุคคลทั่วไป กลุ่มลูกค้าวัยรุ่น วัยทำงาน พนักงานออฟฟิต บุคคลที่มีเวลาเร่งรีบ และคนในย่านทองหล่อ “ร้านคำไทย” ให้บริการอาหารประเภทข้าวปั้นปั้น หรือที่เรียกว่า ซูชิ เช่น หน้าไก่ทอด หน้าไข่เจียว หน้าทอดมัน หน้าลาบทอด หน้าหมูทอด โดยเน้นความแปลกใหม่ ความสะดวกสบาย ราคาไม่แพง เหมาะแก่คนกลุ่มทุกวัย เพื่อให้เกิดความประทับใจแก่ลูกค้า และนำมาซึ่งการกลับมาบริโภคอีกครั้ง ผลการศึกษาพบว่า “ร้านคำไทย” มีความได้เปรียบ และมีโอกาสทางธุรกิจมากกว่าในธุรกิจประเภทเดียวกัน เนื่องจากราคาไม่สูงจนเกินไป และเป็นธุรกิจที่ยังมีความแปลกใหม่ในตลาด กลยุทธ์ที่ “ร้านคำไทย” นำมาใช้คือกลยุทธ์ Growth Strategic ในการขยายสาขาเพื่อง่ายต่อการเข้าถึงผู้บริโภค “ร้านคำไทย” ใช้เงินลงทุนรวม 4,400,000 บาท โดยเป็นเงินลงทุนของเจ้าของทั้งหมด คาดว่าใช้เวลา 1.9 ปี และมีผลตอบแทน IRR ของธุรกิจอยู่ที่ 38.1% มูลค่าของเงินสุทธิ NPV = 4,014,393.15 บาท
The objective of making a business plan this time is to learn and searching for the information before doing a business. To specify a clear goal which set a concept idea and way to opera work by analyses the detail of business overall image, Internal and external factors. The competition of competitor both direct and indirect way economic situation, the advantage of competition prominent and weakness point of a business in order to match up with the set up objective. In addition also prepare the prediction of expenses, income, time period to pay back, reward and profit that show this business is possible to do and interesting to invest or not. This business plan is making for restaurant business and services which is service for general people for example a group of teenager customer, working people, officer who have rush hours and people around Thonglor area. “Come Thai restaurant” service a kind of sushi such as fried chicken sushi, omelet sushi, and fried fist patty, minced meat with vegetable and chili and fried pork by emphasize new strange, convenience, moderate price suitable for all group age to making customer impression and come back to be loyal customer. The result of doing a research found that “Come Thai restaurant” having the advantages and having more chance than same kind of business because of a moderate price, as well as it’s a new strange business for the market. PEST is the strategy which “Come Thai restaurant” using in T-Technology for a convenience accurate for taking order and using Growth strategic for expanding in order to easily get closer with the consumers. The total capital investment budget for “Come Thai Restaurant” owner is 4,400,000 baht. May take 1.9 years and return IRR of the business is 38.1% net process value NPV = 4,014,393.15 baht.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)-สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): กฤติกา ลิ้มลาวัลย์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1625
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sansiri.yach.pdf2.96 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback