DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1620

Title: แผนธุรกิจThe Bed Hotel
Other Titles: Business Plan For The Bed Hotel
Authors: สถาปัตย์ เลิศหงิม
Keywords: ที่พักอาศัยแบบชั่วคราว
นักท่องเที่ยวเดินทางแบบอิสระ
ธุรกิจบริการ
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้จัดทำขึ้นเพื่อเป็นการกำหนดเป้าหมายที่ชัดเจน ซึ่งเป็นการกำหนดกรอบแนวคิดและแนวทางการดำเนินงาน โดยการวิเคราะห์รายละเอียดภาพรวมของธุรกิจ การวิเคราะห์ปัจจัยภายในและภายนอก การวิเคราะห์การแข่งขันคู่แข่งขันทั้งทางตรงและทางอ้อม วิเคราะห์สภาพของธุรกิจ วิเคราะห์ความได้เปรียบทางการแข่งขัน จุดเด่นและจุดอ่อนของธุรกิจให้มีความสอดคล้องกับวัตถุประสงค์ที่ได้วางไว้ อีกทั้งมีการคาดการณ์ประมาณการค่าใช้จ่าย รายได้ ระยะเวลาคืนทุน ผลตอบแทน และผลกำไร ซึ่งให้เห็นว่าสภาพธุรกิจนี้มีความเป็นไปได้ และน่าลงทุน แผนธุรกิจนี้จัดทำขึ้นสำหรับธุรกิจบริการประเภท ที่พักอาศัยชั่วคราว ซึ่งให้บริการที่พักแก่นักท่องเที่ยวเดินทางอิสระ และกลุ่มพนักงานขายที่เดินทางไปมาเพื่อติดต่องาน เพื่อให้กลุ่มลูกค้ามีที่พักที่ ราคาไม่แพง เหมาะกับการพักอาศัยแบบชั่วคราว โดยมอบการบริการที่เป็นมาตรฐานและความปลอดภัยในการพักผ่อน เพื่อให้ลูกค้ามีความพึงพอใจเมื่อได้เข้ามาใช้บริการ ผลการศึกษาพบว่า The Bed มีความได้เปรียบ และมีโอกาสสูงจากต้นทุนที่ต่ำกว่าคู่แข่ง และอยู่ติดกับสถานีรถไฟฟ้า BTS ปากน้ำทำให้สะดวกต่อการเดินทาง กลยุทธ์ธุรกิจของ The Bed มุ่งเน้นในเรื่องของ การสร้างความแตกต่างของธุรกิจ ช่องทางการขาย ราคา พนักงาน และความปลอดภัย ซึ่งจะทำให้มีความได้เปรียบคู่แข่ง ด้านการตลาด The Bed มีกลุ่มเป้าหมายหลักคือ นักท่องเที่ยว และพนักงานเอกชนที่ต้องเดินทางมาติดต่อธุระ ซึ่งรายได้ส่วนใหญ่เฉลี่ยอยู่ที่ 15,000–20,000 บาทมีอายุระหว่าง 26-30 ปี มีห้องพักแบบเดียวขนาด 1.5 x 2 เมตร ช่องทางการจัดจำหน่ายของ The Bed มี 4 ช่องทาง 1.เข้ามาติดต่อด้วยตัวเอง 2.ผ่านทางโทรศัพท์ 3.ผ่านทางเว็บไซต์ของโรงแรม 4.ผ่านทาง Facebook และLine โครงการนี้ใช้เงินลงทุนรวม 1,648,800 บาท โดยเป็นเงินลงทุนของตนเองไม่มีการกู้ยืม คาดว่าธุรกิจจะมีระยะเวลาคืนทุนประมาณ 1 ปี 23 วัน และมีผลตอบแทน IRR ของธุรกิจอยู่ที่ 78% มูลค่าของเงินสุทธิ NPV = 21,503,413 บาท
This Business plan is prepared to set clear goals which indicate the framework and guidelines to operate. Also, it’s created by analyzing the detailed overview of the business, analysis of internal and external factors, analysis of both direct and indirect competitors, analysis of the business environment, analysis of competitive advantage, strengths and weaknesses of the business to be consistent with the objectives. Moreover, it estimates the project costs, revenue, payback period, returns and profits, which suggests that this business has the possibility to be invested. Additionally, this business plan is properly made for service business in term of temporary accommodation where offers residence for independent travelers and salesmen who have to temporarily contact. Therefore, the customers can have affordable and temporary accommodation. Besides, it provides the standards and safety in the area so that customers are satisfied when they entered the service. However, the results showed that “The Bed” has an advantage and a high probability than other competitors due to lower costs. Also, it is convenient for transportation since it’s closed to BTS Pak Num station. In addition, The Bed's business strategy focuses on differentiation of channel sales, pricing, staff and security. These can create competitive advantage. For marketing, the main target of The Bed is the travelers and some employees who have to temporarily come to contact their works. Also, these groups have the age between 26-30 years old and the average income around 15,000-20,000 baht/month. However, The Bed offers a single room which its size is 1.5x2 meter. Also, there are 4 contact channels. Firstly, the customer can visit to contact by themselves. Secondly, they can contact via telephone. Thirdly, contacting through The Bed’s website is another alternative. Lastly, they may contact The Bed via Facebook and Line. This project has total investment of 1,648,800 baht. Also, this amount is not from any borrowing. However, The Bed expects that this business ’ll have a payback period approximately 1 year and 23 days and IRR is around 78%. The NPV is also 21,503,413 baht.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)-สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): กฤติกา ลิ้มลาวัลย์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1620
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
satapat_ledn.pdf7.17 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback