DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1605

Title: การศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อความตั้งใจในการใช้แอพพลิเคชัน BU Mobile
Other Titles: A study of factors affecting intention to use BU mobile application
Authors: กิตติศักดิ์ คุณาฤทธิพล
Keywords: โมบายแอพพลิเคชัน
ความตั้งใจในการใช้แอพพลิเคชัน
แอพพลิเคชัน BU Mobile
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์หลักเพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อความตั้งใจในการใช้แอพพลิเคชัน BU Mobile ซึ่งปัจจัยที่ศึกษาแบ่งออกเป็น 3 ด้าน ประกอบด้วย ด้านความคาดหวังในประสิทธิภาพ ด้านความคาดหวังในการใช้งาน และด้านอิทธิพลทางสังคม รวมทั้งหมด 6 ปัจจัย ได้แก่ ความมีประโยชน์ในการใช้งาน ข้อได้เปรียบเชิงเปรียบเทียบในการใช้งาน ความง่ายในการใช้งาน ความสะดวกในการใช้งาน บรรทัดฐานเชิงจิตวิสัย และภาพลักษณ์ โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากนักศึกษามหาวิทยาลัยกรุงเทพทั้งที่เคยและไม่เคยใช้แอพพลิเคชัน BU จานวน 455 คน และวิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติเชิงพรรณนาและการวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยที่ส่งผลในทางบวกต่อการความตั้งใจในการใช้แอพพลิเคชัน BU Mobile อย่างมีนัยสาคัญทางสถิติ ได้แก่ ข้อได้เปรียบเชิงเปรียบเทียบในการใช้งาน ภาพลักษณ์ ความมีประโยชน์ในการใช้งาน และความสะดวกในการใช้งาน เรียงตามลาดับความสาคัญจากมากที่สุดไปน้อยที่สุด ส่วนความง่ายในการใช้งานและบรรทัดฐานเชิงจิตวิสัยส่งผลในทางลบต่อความตั้งใจในการใช้แอพพลิเคชัน BU Mobile
The main objective of this research was to study factors affecting intention to use BU Mobile application. The factors in the study were divided into three aspects which are performance expectancy, effort expectancy, and social influence. All six factors under investigation were “Usefulness”, “Relative Advantage”, “Ease of Use”, “Convenience”, “Subjective Norm”, and “Image”. A questionnaire was used as an instrument for collecting data from 455 students of Bangkok University who have used and have never used BU Mobile application. The data were analyzed using the descriptive statistics analysis and multiple regression analysis. The research revealed that “Relative Advantage”, “Image”, “Usefulness”, and “Convenience” positively affect the intention to use BU Mobile application significantly in order of importance from most to least. In contrast, “Ease of Use”, and “Subjective Norm” negatively affect the intention to use BU Mobile application.
Description: การค้นคว้าอิสระ (วท.ม.)--สาขาวิชาเทคโนโลยีสารสนเทศและการจัดการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): ศิวพร หวังพิพัฒน์วงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1605
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kittisak.kuna.pdf5.92 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback