DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1317

Title: ปัจจัยสื่อสังคมออนไลน์ความสัมพันธ์กับลูกค้าคุณภาพความสัมพันธ์และการรับรู้ถึงคุณภาพของสินค้า ที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการร้านเบเกอรี่คาเฟ่ของผู้บริโภคชาวมุสลิมในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Social Media, Customer Relationship, Relationship Quality, and Perceived Product Quality Affecting the Decision of Muslim Consumers in Choosing the Service of Bakery Café in Bangkok
Authors: กษมรัตน์ มะลูลีม
Keywords: สื่อสังคมออนไลน์
ความสัมพันธ์กับลูกค้า
คุณภาพความสัมพันธ์
การรับรู้ถึงคุณภาพของ สินค้า
ร้านเบเกอรี่คาเฟ่
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยสื่อสังคมออนไลน์ ความสัมพันธ์กับลูกค้า คุณภาพความสัมพันธ์ และการรับรู้ถึงคุณภาพของสินค้าที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการร้านเบเกอรี่ คาเฟ่ของผู้บริโภคชาวมุสลิมในเขตกรุงเทพมหานครโดยใช้แบบสอบถามปลายปิดที่มีค่าความเชื่อมั่น เท่ากับ 0.906 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ ในการเก็บรวมรวม ข้อมูลจากผู้บริโภคชาวมุสลิมที่ใช้บริการร้านเบเกอรี่คาเฟ่ในเขตกรุงเทพมหานครจำนวน 400 ราย สถิติเชิงพรรณนาที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และ สถิติเชิงอนุมานที่ใช้ทดสอบสมมติฐาน คือ การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย มีอายุ 20 - 25 ปี มีการศึกษา ระดับปริญญาตรี มีสถานภาพโสด มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,000 – 25,000 บาทสื่อสังคมออนไลน์ที่ ใช้ คือ Facebook มีความถี่ในการใช้สื่อสังคมออนไลน์มากกว่า 5 ครั้งต่อสัปดาห์และผลการทดสอบ สมมติฐาน พบว่าปัจจัยความสัมพันธ์กับลูกค้าด้านการแสดงความจริงใจปัจจัยสื่อสังคมออนไลน์ปัจจัย ความสัมพันธ์กับลูกค้าด้านการสร้างให้ลูกค้าเกิดความมั่นใจปัจจัยการรับรู้ถึงคุณภาพของสินค้าและ ปัจจัยคุณภาพความสัมพันธ์ด้านความพึงพอใจในความสัมพันธ์ตามลำดับโดยร่วมกันพยากรณ์การ ตัดสินใจใช้บริการร้านเบเกอรี่คาเฟ่ของผู้บริโภคชาวมุสลิมในเขตกรุงเทพมหานครได้ร้อยละ 53.4 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05
The study aimed primarily to explore the social media, customer relationship, relationship quality, and perceived product quality affecting the decision of Muslim consumers in choosing the service of bakery café in Bangkok. The close-ended questionnaires were reviewed the validity of content by experts, conducted the pilot test with the reliability of 0.906, and implemented to collect data from 400 Muslim consumers who used to use the service of bakery café in Bangkok. Additionally, data were statistically analyzed using descriptive statistics including percentage, mean and standard deviation. The inferential statistics methods on multiple regressions were used to test hypotheses in the study. The study indicated that the majority of participants were single male with 20-25 years of age. Most of them completed a bachelor’s degree with an average monthly income of 15,000-25,000 Baht. Facebook was the type of online social media that they had used with the frequency of usage more than five times per week. The results of hypothesis testing revealed that the relationship quality in terms of commitment affected the decision of Muslim consumers in choosing the service of bakery café in Bangkok the most, followed by the customer relationship in terms of integrity, social media, customer relationship in terms of confidence, perceived product quality, and relationship quality in terms of relationship satisfaction, respectively. These factors together predicted the decision of Muslim consumers in choosing the service of bakery café in Bangkok for 53.4 percent at .05 statistically significant levels.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): นิตนา ฐานิตธนกร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1317
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kassamarat.malu.pdf1.67 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback