DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1313

Title: การศึกษาปัจจัยการตัดสินใจซื้อที่ส่งผลต่อความจงรักภักดีในการใช้งานกล่องรับสัญญาญดิจิตอลทีวี CTH ในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: The study of purchase decision making factors influencing on loyalty of CTH Digital TV set-top box in Bangkok
Authors: ประสพโชค สิทธิยากรณ์
Keywords: การตัดสินใจซื้อ
ความจงรักภักดี
ส่วนประสมทางการตลาด
กล่องรับสัญญาณดิจิตอลทีวี CTH
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาปัจจัยการตัดสินใจซื้อที่ส่งผลต่อความจงรักภักดีในการใช้งานกล่องรับสัญญาญดิจิตอลทีวี CTH ในเขตกรุงเทพมหานคร การศึกษาในครั้งนี้ เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ (Quantitative Research) โดยใช้การสำรวจ (Survey Research) มีวัตถุประสงค์ของการศึกษาเพื่อศึกษาระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับความจงรักภักดีต่อกล่องรับสัญญาณดิจิตอลทีวี CTH และเพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อความจงรักภักดีต่อกล่องรับสัญญาณดิจิตอลทีวี CTH กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาได้แก่ผู้บริโภคกล่องรับสัญญาณดิจิตอลทีวี CTH จำนวน 400 คน ซึ่งได้จากการสุ่มตัวอย่างแบบตามสะดวก (Convenience Sampling) ผลการศึกษาพบว่า ความคิดเห็นเกี่ยวกับปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดของกล่องรับสัญญาณดิจิตอลทีวี CTH ในภาพรวมอยู่ในระดับมาก มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.01 และเมื่อพิจารณาเป็นรายด้าน พบว่า ส่วนใหญ่อยู่ในระดับมากเช่นเดียวกัน มีเพียงด้านผลิตภัณฑ์ที่อยู่ในระดับมากที่สุด โดยเรียงลำดับตามค่าเฉลี่ยจากมากไปหาน้อยได้ดังต่อไปนี้ ด้านราคา ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านการจัดจำหน่าย และ ด้านการส่งเสริมการตลาดโดยมีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.91 3.81 3.63 และ 3.63 ตามลำดับ ส่วนผลการวิเคราะห์ความจงรักกักดีต่อกล่องรับสัญญาณดิจิตอลทีวี CTH พบว่า อยู่ในระดับมาก ผลที่ได้การทดสอบสมมติฐานเพื่ออธิบายอิทธิพลของความคิดเห็นต่อปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด (Marketing Mix Factor) ที่มีต่อความจงรักภักดีต่อกล่องรับสัญญาณทีวีดิจิตอลทีวี CTH พบว่า ตัวแปรด้านด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย และด้านการส่งเสริมการตลาดมีอิทธิพลต่อความจงรักภักดีต่อกล่องรับสัญญาณดิจิตอลทีวี CTH อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ ที่ระดับ 0.05
The Study of Purchase Decision Making Factors Influencing on loyalty of CTH digital TV set-top box in Bangkok. This study is conducted by quantitative research using the surveys. The purpose of this study is to study the attitudes toward customer loyalty to the set-top boxes, digital TVs, CTH and factors that affecting their loyalty to the set-top boxes, digital TVs, CTH. The sample used in this study are consumers of digital TV set-top box CTH 400 people in Bangkok who have chosen by convenience sampling. The results show that attitudes concerning the marketing mix of digital TV set-top box CTH in the overall level with an average of 4.01 and considering on each statement found that most statements were very much the high level with only product that is at the highest level. Sorted by descending order of the average can be showed as follows, product, price, promotion and place with the averages of 3.91, 3.81, 3.63 and 3.85, respectively. The analysis of attitudes toward customer loyalty to digital TV set-top box CTH were at a high level. For hypothesis testing to compare the average of loyalty by demographic factors, the factors that affect the customer loyalty significant at the 0.05 level are age, and average income per month. Hypotheses that explain the influences of attitudes in marketing mix factors toward customer loyalty to the digital TV set-top box CTH found that product, pricing, place and promotion influence customer loyalty to digital TV set-top box CTH statistically significant at the 0.05 level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): สุทธิภัทร อัศววิชัยโรจน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1313
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
prasobchok.sitt.pdf3.33 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback