DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1117

Title: ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้ายี่ห้อ H & M
Other Titles: Factors Influencing Purchasing Decisions Clothing Brand H & M
Authors: จุฑามาศ เลิศจิรกุล
Keywords: การตัดสินใจซื้อ
เสื้อผ้ายี่ห้อ H & M
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาวิจัย เรื่อง ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้ายี่ห้อ H & M ในครั้งนี้ ผู้วิจัยมีการกำหนดวัตถุประสงค์ของการวิจัย คือ (1) เพื่อศึกษาข้อมูลทั่วไปของลูกค้าสตรีในเขตกรุงเทพมหานครต่อการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้ายี่ห้อ H & M (2) เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด และระบบการบริหารลูกค้าสัมพันธ์ของร้านจำหน่ายเสื้อผ้ายี่ห้อ H & M (3) เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดและปัจจัยทางด้านความภักดีของลูกค้าที่มีต่อตราสินค้าของร้านจำหน่ายเสื้อผ้ายี่ห้อ H & M กับประชากรกลุ่มตัวอย่าง คือ ลูกค้าสตรีในเขตกรุงเทพมหานครที่เป็นเพศหญิงที่ใช้บริการเลือกซื้อเสื้อผ้ายี่ห้อ H&M จำนวน 400 คน ส่วนเครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ แบบสอบถามเกี่ยวกับการศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้ายี่ห้อ H & M กรณีศึกษา ลูกค้าสตรี ในเขตกรุงเทพมหานคร กรณีศึกษา ลูกค้าสตรี ในเขตกรุงเทพมหานคร คือ (1) ข้อมูลทั่วไปของผู้ตอบ (2) ระบบการบริหารลูกค้าสัมพันธ์ของร้านจำหน่ายเสื้อผ้ายี่ห้อ H & M (3) ปัจจัยด้านความภักดีของลูกค้าที่มีต่อตราสินค้าของร้านจำหน่ายเสื้อผ้ายี่ห้อ H&M (4) ปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาด 7P โดยใช้สถิติเชิงพรรณนา (Descriptive Statistics) ซึ่งได้แก่ ค่าร้อยละ (Percentage) ค่าเฉลี่ย (Mean) และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (Standard Deviation) ส่วนสถิติเชิงอนุมาน (Inferential Statistics) ซึ่งได้แก่การวิเคราะห์ความสัมพันธ์แบบไคว์สแควร์ (Chi-Square) ผลการศึกษาพบว่า สมมติฐานข้อที่ 1 คือ ปัจจัยทางด้านส่วนประสมทางการตลาด มีความสัมพันธ์เชิงบวกต่อระบบการบริหารลูกค้าสัมพันธ์ของร้านจำหน่ายเสื้อผ้ายี่ห้อ H & M ผู้วิจัยพบว่า ปัจจัยทางด้านกระบวนการบริการ เป็นปัจจัยที่มีความสัมพันธ์ในทางบวกต่อระบบการบริหารลูกค้าสัมพันธ์ของร้านจำหน่ายเสื้อผ้ายี่ห้อ H&M มากที่สุด (r = .583) รองลงมา คือ ด้านการส่งเสริมการตลาด (r = .577) และด้านราคา (r = .468) ตามลำดับ สมมติฐานข้อที่ 2 คือ ปัจจัยทางด้านส่วนประสมทางการตลาด มีความสัมพันธ์เชิงบวกต่อปัจจัยด้านความภักดีของลูกค้าที่มีต่อตราสินค้าของร้านจำหน่ายเสื้อผ้ายี่ห้อ H & M ผู้วิจัยพบว่า ปัจจัยทางด้านช่องทางการจัดจำหน่าย เป็นปัจจัยที่มีความสัมพันธ์ในทางบวกต่อปัจจัยด้านความภักดีของลูกค้าที่มีต่อตราสินค้าของร้านจำหน่ายเสื้อผ้ายี่ห้อ H & M มากที่สุด (r = .622) รองลงมา คือ ปัจจัยด้านราคา (r = .589) และปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ (r = .584) ตามลำดับ
Research study factors Influencing purchasing decisions clothing brand H & M in this the researcher is to determine the objectives of the research were (1) to study the general information of womencustomers in Bangkok thatmake decision to buy brand H & M clothing. (2) to study the relationship between the marketing mix and customer relationship management of brand H & M the store'sclothing. (3) to study the relationship between the marketing mix and factor of the customers brand loyalty towards clothing brand H & M .The sample population is thefemale customers Bangkok who made decision to purchase brand H & M clothing for 400 people. The research tool in this case study is Questionnaire about the factors that influence purchasing decisions brand H & M clothing, case study were women customers in Bangkok. (1) General information of the respondents (2) customer relationship management of the brand H & M store's clothing (3) factors of customers H & M brand loyalty (4) factors, marketing mix 7P using Descriptive Statistics, Percentage, Mean and the Standard Deviation, the inferential statistics correlation analysis, including chi-square, the results showed that; The first hypothesis is factor of the marketing mix have a positive relationship with the customer relationship management of the brand H & M store's clothing, the researchers found the most factor of service processes that are Positive relations systems, customer relationship management of the brand H & M store's clothing (r = .583), followed by the promotion (r = .577) and the price (r =. .468) ranking. A second hypothesis is factor of the marketing mix correlated positively to customers brand loyalty towards the H & M clothing stores, the researcher found the factor is the distribution channels are Positive relations with factors of customers brand loyalty towards H & M retail clothing, most (r = .622), followed by the price factor (r = .589) and the product factor (r = .584) ranking.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2557
Advisor(s): สุทธินันทน์ พรหมสุวรรณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1117
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
jutamas.lert.pdf1.29 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback