DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1115

Title: ปัจจัยที่มีผลต่อความพึงพอใจในการปฏิบัติงานของพนักงาน: กรณีศึกษาธุรกิจธนาคาร
Other Titles: Factors Affecting to Employee Job Satisfaction : Case Study of Banking
Authors: พิริยะ ลาภวิไล
Keywords: แรงจูงใจ
โครงสร้างหน้าที่
ภาวะผู้นำ
ความพึงพอใจในการปฏิบัติงาน
ธุรกิจธนาคาร
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1. ศึกษาปัจจัยแรงจูงใจที่ส่งผลต่อความพึงพอใจในการปฏิบัติงานของพนักงาน กรณีศึกษาธุรกิจธนาคาร 2. ศึกษาปัจจัยโครงสร้างหน้าที่ที่ส่งผลต่อความพึงพอใจในการปฏิบัติงานของพนักงาน กรณีศึกษาธุรกิจธนาคาร 3. ศึกษาปัจจัยภาวะผู้นำที่ส่งผลต่อความพึงพอใจในการปฏิบัติงานของพนักงาน กรณีศึกษาธุรกิจธนาคาร โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูล และทดสอบความตรงของเนื้อหาและความน่าเชื่อถือด้วยวิธีของครอนบาร์คกับกลุ่มตัวอย่างจำนวน 30 คน ได้ระดับความเชื่อมั่น 0.930 และได้แจกแบบสอบถามกับพนักงานที่ปฏิบัติงานอยู่ในธุรกิจประเภทธนาคารและมีอายุตั้งแต่ 20 ปีขึ้นไป ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล จำนวน 400 คน และใช้วิธีการทางสถิติแบ่งเป็น 2 ประเภท คือ สถิติเชิงพรรณนาและสถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ การทดสอบ T-test การวิเคราะห์ความแปรปรวน การวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า กลุ่มตัวอย่างที่เป็นเพศชายและเพศหญิงมีผลต่อความพึงพอใจในการปฏิบัติงานของพนักงาน ที่ไม่แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับความเชื่อมั่น 0.05 กลุ่มที่มีอายุ ระดับการศึกษา และประสบการณ์ทำงานแตกต่างกันมีผลต่อความพึงพอใจในการปฏิบัติงานไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับความเชื่อมั่น 0.05 ปัจจัยแรงจูงใจ ปัจจัยโครงสร้างหน้าที่ และปัจจัยภาวะผู้นำมีผลต่อความพึงพอใจในการปฏิบัติงานของพนักงานของธุรกิจธนาคาร ซึ่งพบว่ามีระดับความคิดเห็นโดยรวมอยู่ในระดับมากและระดับความสัมพันธ์โดยรวมอยู่ในสูงเช่นเดียวกันทั้ง 3 ปัจจัย
The purposes of this research are; 1. To study factors that affect employees' performance satisfaction in Banking Business case study. 2. To study duty fundamental factors that affect employees' satisfaction in Banking Business case study 3. To study factors of leadership that affect employees' satisfaction in Banking Business case study By using a questionnaire to collect the data. The validity and credibility will be tested by a method of Ron Barkley with in 30 samples. The validity at the level of 0.930. The questionnaires were given to 400 bank employees of age above 20 years old. The use of statistical methods are divided into two categories: descriptive statistics and. inferential statistics; including the t-Test, variance, multiple linear regression analysis. The result shows that the levels of male and female employees' performance satisfaction are not much different with 0.05 level of confidence. Different education background and prior working experience show that the levels of male and female employees' performance satisfaction are not much different with 0.05 level of confidence. Motivation, Fundamental Structure, and Leadership are agreeable to be highly effective on employees' performance satisfaction.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): ประจวบ เพิ่มสุวรรณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1115
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
piriya.laph.pdf1.56 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback