DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1057

Title: คุณค่าตราสินค้าและความต้องการในการใช้นาฬิกาแบรนด์เนม ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อนาฬิกา G-SHOCK ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Brand Value and Needs of Using Brand Name Watch which affect to the Customers’ Decision of Buying G-Shock Watch in Bangkok Area
Authors: จักรพันธ์ อุพันวัน
Keywords: คุณค่าตราสินค้า
ด้านความต้องการในการใช้นาฬิกาแบรนด์เนม
การตัดสินใจซื้อนาฬิกาG-SHOCK
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อ (1) สำรวจความคิดเห็นของผู้บริโภคที่เคยใช้นาฬิกา G-SHOCK (2) สำรวจความต้องการของผู้บริโภค และ (3) วิเคราะห์อิทธิพลของคุณค่าตราสินค้าและความต้องการที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อนาฬิกา G-SHOCK ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือ ผู้ที่เคยใช้นาฬิกา G-SHOCK ทั้งเพศชายและเพศหญิง ที่อาศัยอยู่ในกรุงเทพมหานคร โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง จำนวน 400 คน และใช้แบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อถือได้เท่ากับ 0.935และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ เป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น คือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการทดสอบสมมุติฐานที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 คือ การวิเคราะห์ถดถอยแบบเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย มีอายุอยู่ระหว่าง 31 - 35 ปี การศึกษาระดับปริญญาตรี มีสถานภาพโสด ประกอบอาชีพธุรกิจส่วนตัว รายได้ส่วนใหญ่เฉลี่ยต่อเดือนมากกว่า 35,000 บาท คุณค่าตราสินค้าและความต้องการ ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อนาฬิกา G-SHOCK โดยที่คุณค่าตราสินค้า ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อมากกว่า
The objectives of this research paper are (1) to survey customers’ opinions that used G-Shock watch (2) to survey customers’ needs (3) to analyze the influences of brand value and needs which affect to the customers’ decision of buying G-Shock watch. The samples of this research paper are the customers who that G-Shock watch both male and female who lived in Bangkok. This research paper used purposive sampling with 400 samples and used reliability tested with a Cronbach alpha coefficient of 0.935. The accurate of substance in this research paper reviewed by knowledgeable people and these are the tools to collect all of the data. The statistics used in the data analysis are descriptive statistics as a percent value, average value, standard deviation and inferential statistic used for hypothesis testing at 0.05 significance level is multiple linear regression analysis. The study results showed that most of the respondents are male the age between 31-35 years old, bachelor degree, single, self employed and the average of salary around 35,000 baht per month. Brand value and needs affect to the customers’ decision of buying G-Shock watch and brand value has more influence to the buying decision.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2557
Advisor(s): เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1057
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
jakkapan.upan.pdf2.9 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback