DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1050

Title: ปัจจัยพฤติกรรมผู้บริโภคและปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดบริการที่ส่งผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อสินค้าประเภทเครื่องครัวในเขตอำเภอเมือง จังหวัดระยอง
Other Titles: Consumer Behavior Factors and Service Marketing Mix Factors Influencing on Kitchenware Purchase Decision Making Process in Amphur Muang, Rayong Province
Authors: วรุตม์ ประไพพักตร์
Keywords: อุปกรณ์เครื่องครัว
ปัจจัยส่วนบุคคล
ส่วนประสมทางการตลาดบริการ
พฤติกรรมการซื้อสินค้า
กระบวนการตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1.) เพื่อศึกษาปัจจัยในด้านบุคคลที่มีผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อสินค้าเครื่องครัวของผู้บริโภคในเขตอำเภอเมือง จังหวัดระยอง 2.) เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนผสมทางการตลาดที่มีผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อสินค้าเครื่องครัวของผู้บริโภคในเขตอำเภอเมือง จังหวัดระยอง และ 3.) เพื่อศึกษากระบวนการตัดสินใจซื้อสินค้าเครื่องครัวของผู้บริโภคในเขตอำเภอเมือ จังหวัดระยอง ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือ ผู้ที่เคยซื้อสินค้าเครื่องครัวภายในเขตอำเภอเมือง จังหวัดระยอง โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบไม่คำนึงถึงความน่าจะเป็น (Non-probability Sampling) จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อถือได้เท่ากับ 0.962 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น คือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิง ที่ใช้ในการทดสอบสมมุติฐานที่ระดับนัยสำคัญ 0.5 คือ การวิเคราะห์ไคสแควร์ และการวิเคราะห์ถดถอยแบบพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า พฤติกรรมการซื้อสินค้าของผู้บริโภคส่งผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อเครื่องครัว ในด้านค่าใช้จ่ายเฉลี่ยในการซื้อสินค้า แหล่งข้อมูล ช่วงเวลาในการซื้อ วันในการซื้อ สถานที่ซื้อ และวัตถุประสงค์ในการซื้อ ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดบริการส่งผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อเครื่องครัวในด้านการรับรู้ถึงความต้องการ ด้านการค้นหาข้อมูล ด้านการประเมินผลทางเลือก ด้านการตัดสินใจซื้อ และด้านพฤติกรรมภายหลังการซื้อ
The purposes of this study are 1. To study individual factor influencing on kitchenware purchase decision making process of consumers located in Amphur Muang, Rayong Province 2. To learn marketing mix factors affecting on kitchenware purchase decision making process of consumers located in Amphur Muang, Rayong Province and 3. To find out the kitchenware purchase decision making process of consumers located in Amphur Muang, Rayong Province. The sample of this study is customers who experienced in purchasing kitchenware in Amphur Muang, Rayong Province. The method used in this study is non-probability sampling for 400 customers. The tools of this study are survey questionnaires with 0.962 reliability and the index of item objective congruence investigated by advisor. The statistics utilized in preliminary data analysis is descriptive statistics such as percentage, mean and standard deviation. The inferential statistics to evaluate the hypothesis at 0.5 statistical significance level are chi-square analysis and multiple regression analysis. From this study, it is found that purchasing behavior of consumers’ influences on kitchenware purchase decision making process in terms of average cost of purchase, source of information, time of purchase, day of purchase, purchasing location and purchasing purpose. Service marketing mix factors affect on kitchenware purchase decision making process in terms of need arousal, information search, evaluation of alternatives, purchase decision and postpurchase behavior.
Description: การค้นคว้าอิสระ(บธ.ม)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2557
Advisor(s): เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1050
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
waruut.prap.pdf4.24 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback