DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Theses >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4301

Title: แรงจูงใจในการแชร์ คุณค่าประสบการณ์ และทัศนคติของผู้บริโภคที่ส่งผลต่อความตั้งใจแนะนำ ร้านกาแฟสดขนาดย่อมผู้ประกอบการไทยในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Motivation to Share, Experiential Value and Attitude of Consumers Affecting Intention to Recommend Thai Entrepreneurs’ Small Coffee Shop in Bangkok Metropolitan Area
Authors: สุนัน คงธงชัย
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ในการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาแรงจูงใจในการแชร์ คุณค่าประสบการณ์ และทัศนคติของผู้บริโภคต่อร้านกาแฟสดขนาดย่อมผู้ประกอบการไทยที่ส่งผลต่อความตั้งใจแนะนำ ร้านกาแฟสดขนาดย่อมผู้ประกอบการไทยในเขตกรุงเทพมหานคร เป็นการวิจัยเชิงปริมาณโดยใช้ แบบสอบถามปลายปิดที่ตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาโดยผู้ทรงคุณวุฒิซึ่งเป็นนักวิชาการ และมีค่าความเชื่อมั่นรวมเท่ากับ 0.970 ในการเก็บข้อมูลจากผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 385 ตัวอย่าง โดยใช้การสุ่มตัวอย่างแบบหลายขั้นตอน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล เบื้องต้น คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และ สถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 ได้แก่ การวิเคราะห์การถดถอย แบบง่าย และการวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่า แรงจูงใจในการแชร์ และคุณค่าประสบการณ์ ส่งผลต่อความตั้งใจแนะนำ ร้านกาแฟสดขนาดย่อมผู้ประกอบการไทย โดยทัศนคติต่อร้านกาแฟสดขนาดย่อมผู้ประกอบการไทย ซึ่งเป็นตัวแปรคั่นกลางมีอิทธิพลบางส่วนต่อความสัมพันธ์ดังกล่าว อย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ 0.05
This research aims to study Motivation to Share, Experiential value and Attitude that affecting Intention to recommend small coffee shop, Thai Entrepreneurs of consumers in Bangkok. The samples consisted of 385 a consumer in Bangkok by multi–stage sampling method. Close–ended questionnaires were verified the content validity and reliability for data collection are factor loadings is 0.970 The descriptive statistical analysis was conducted by using percentage, mean, and standard deviation. In addition, the inferential statistical of simple regression and multiple regression with the statistical significance at level 0.05. The result shown that Motivation to share and Experiential value affecting Attitude towards small coffee shops Thai Entrepreneurs with the statistical significance at level 0.05 and Motivation to share and the experience value affects Intention to recommend small coffee shops, Thai entrepreneurs by the attitude towards small coffee shops Thai Entrepreneurs, which are intermediate variables, have some influence on the relationship with the statistical significance at level 0.05.
Description: วิทยานิพนธ์ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Subjects: ร้านกาแฟ -- การตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ร้านกาแฟ -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การสื่อสารทางการตลาด -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ความพอใจของผู้บริโภค -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
พฤติกรรมผู้บริโภค -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การวางแผนธุรกิจ
การจัดการตลาด
Advisor(s): รวิพรรณ สุภาวรรณ์
ศศิประภา พันธนาเสวี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4301
Appears in Collections:Theses
Theses

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sunan_kong.pdf6.11 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback