DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Theses >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4017

Title: การศึกษาส่วนประสมทางการตลาดและองค์ประกอบของการจัดการท่องเที่ยวของนาฏยศาลา หุ่นละครเล็ก (โจหลุยส์)
Other Titles: The study of marketing mix and composition of tourism management in NattayasaLa Thai Puppet Theater (Joe Louis)
Authors: ธีระชัย ชูกลิ่นขจร
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาส่วนประสมทางการตลาดและองค์ประกอบของการจัดการท่องเที่ยวของนาฏยศาลา หุ่นละครเล็ก (โจหลุยส์) มีวัตถุประสงค์ คือ (1) เพื่อศึกษาการดำเนินงานด้านการตลาดท่องเที่ยวของนาฏยศาลา หุ่นละครเล็ก (โจหลุยส์) ในระยะที่ผ่านมา (2) เพื่อศึกษาปัญหาและอุปสรรคที่เกิดขึ้นเกี่ยวกับการทำตลาดการท่องเที่ยวของนาฏยศาลา หุ่นละครเล็ก (โจหลุยส์) ที่เกิดขึ้น (3) เพื่อศึกษาแนวทางในการพัฒนากลยุทธ์ที่เหมาะสมในตลาดการท่องเที่ยวปัจจุบันเพื่อปรับใช้กับนาฏยศาลา หุ่นละครเล็ก (โจหลุยส์) ภายใต้สมมติฐานในการศึกษาคือ (1) กลุ่มตัวอย่างที่มีปัจจัยส่วนบุคคลที่แตกต่างกัน มีระดับความคิดเห็นด้านองค์ประกอบการท่องเที่ยวของนาฏยศาลา หุ่นละครเล็ก (โจหลุยส์) ที่แตกต่างกัน และ (2) กลุ่มตัวอย่างที่มีปัจจัยส่วนบุคคลที่แตกต่างกันมีระดับความคิดเห็น ด้านส่วนประสมทางการตลาดการท่องเที่ยวของนาฏยศาลา หุ่นละครเล็ก (โจหลุยส์) ที่แตกต่างกันจากการศึกษาในครั้งนี้ พบว่า การจัดการท่องเที่ยวโดยรวมอยู่ในระดับมาก (3.54) คือ กิจกรรมต่าง ๆ (3.63) สิ่งดึงดูดใจในการท่องเที่ยว (3.56) สิ่งอำนวยความสะดวกในการเดินทางท่องเที่ยว (3.50) และสิ่งอำนวยความสะดวกต่าง ๆ (3.46) ที่ต้องได้รับการแก้ไขให้ดีขึ้นเช่นความรวดเร็วของการใช้เส้นทางในการเดินทางมาใช้บริการ (3.46) ซึ่งอยู่ในระดับปานกลาง ในส่วนประสมทางการตลาดการท่องเที่ยวของนาฏยศาลา หุ่นละครเล็ก (โจหลุยส์) โดยรวมอยู่ในระดับมาก (3.71) และเมื่อพิจารณาเป็นรายความคิดเห็นของนักท่องเที่ยว พบว่า 3 อันดับที่นักท่องเที่ยวพึงพอใจในส่วนประสมทางการตลาดการท่องเที่ยว คือ ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย (4.07) ด้านผลิตภัณฑ์ (3.91) และด้านราคา (3.85) น้อยที่สุด คือ ด้านกระบวนการให้บริการ (3.48)
The study of marketing mix and composition of the tourism management of the puppet theater (Joe Louis) has three main purposes. (1) to study the tourism marketing practices of the puppet theater. (2) to study the problems and obstacles in the marketing of the drama puppet theater. (3) To study strategies for developing appropriate strategies in the current tourism market to adapt to the puppet theater. The hypothesis of the study was (1) the samples with different personal factors had different opinions on the tourism elements of the different puppet theater (Joe Louis) and (2) Different samples of different personal factors have different levels of opinions on marketing mix of different puppet theater practices (Joe Louis). The study found that. The management of tourism for Joe Louis was a satisfaction at high level (3.54), activities (3.63), tourist attractions (3.56), travel facilities (3.50) and amenities (3.46) that need to be improved, for example. The speed of the route (3.46) was moderate. In the marketing mix, the performance of the puppet theater (Joe Louise) was the satisfaction at high level (3.71). The tourism market was the satisfaction at high level to the distribution channel (4.07), the product side (3.91) and the lowest (3.85). Service process (3.48)
Description: วิทยานิพนธ์ (ศศ.ม.)--สาขาวิชาการจัดการอุตสาหกรรมการบริการและการท่องเที่ยว บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Advisor(s): ดวงธิดา นันทาภิรัตน์
ภูเกริก บัวสอน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4017
Appears in Collections:Theses
Theses

Files in This Item:

File Description SizeFormat
teerachai.chuk.pdf2.23 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback