DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Institute of Research and Innovation Development >
Research Reports >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3535

Title: การเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ในการเรียนคณิตศาสตร์ขั้นพื้นฐานของนักศึกษาปีที่ 1 โดยใช้การทดสอบย่อย 2 ครั้ง และการทดสอบย่อย 4 ครั้ง
Other Titles: A comparison of achievement in learning fundamentals of mathematics of freshmen by using two formative tests and four formative tests
รายงานการวิจัยเรื่อง การเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ในการเรียนคณิตศาสตร์ขั้นพื้นฐานของนักศึกษาปีที่ 1 โดยใช้การทดสอบย่อย 2 ครั้ง และการทดสอบย่อย 4 ครั้ง
Authors: ปรีชา ศรีสมานไมตรี
ชัชวาล หังสพฤกษ์
Keywords: คณิตศาสตร์ -- การศึกษาและการสอน -- วิจัย
คณิตศาสตร์ -- วิจัย
ปรีชา ศรีสมานไมตรี -- ผลงานอาจารย์
ชัชวาล หังสพฤกษ์ -- ผลงานอาจารย์
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ -- ผลงานอาจารย์
Issue Date: 2530
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ผลการวิจัยปรากฏผลว่า ผลสัมฤทธิ์การเรียนวิชาคณิตศาสตร์ขั้นพื้นฐานของนักศึกษาชั้นปีที่ 1 ทั้งหมด โดยใช้การทดสอบย่อย 2 ครั้ง และการทดสอบย่อย 4 ครั้ง แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ 0.05 คะแนนเฉลี่ยของกลุ่มนักศึกษาที่ทำการทดสอบย่อย 4 ครั้ง สูงกว่าคะแนนเฉลี่ยที่ทำการทดสอบย่อย 2 ครั้ง เมื่อพิจารณาแยกเป็นคณะ ปรากฏว่าผลสัมฤทธิ์การเรียนวิชาคณิตศาสตร์ขั้นพื้นฐานของนักศึกษาคณะบัญชี และนักศึกษาคณะบริหารธุรกิจ ได้ผลเช่นเดียวกับที่กล่าวข้างต้น ส่วนคณะเศรษฐศาสตร์นั้น ปรากฏว่าผลสัมฤทธิ์การเรียนวิชาคณิตศาสตร์ขั้นพื้นฐาน ของนักศึกษาโดยใช้ในการทดสอบย่อย 2 ครั้ง และการทดสอบย่อย 4 ครั้ง ไม่แตกต่างกันที่ระดับความมีนัยสำคัญทางสถิติ 0.05
The purpose of this research was to compare learning achievement of freshmen in Fundamentals of Mathematics course by using two for formative tests. Regarding the students on the massive scale the result of tests showed that the students taking four tests performed better than those taking two tests at the 0.05 significant level. When regarding them on the basis of the school, the learning achievement of the students of the Accounting School and the Business Administration School was performed as conclusion mentioned above. However, there was no significant difference at 0.05 level of the students of the Economics School between those taking four tests and two tests.
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3535
Appears in Collections:Research Reports

Files in This Item:

File Description SizeFormat
precha_sris.pdf4.91 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback