DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2430

Title: กลยุทธ์การสื่อสารผ่านกิจกรรมของศิลปินที่นำเสนอความรับผิดชอบต่อสังคมกับการสร้างภาพลักษณ์องค์กร: กรณีศึกษา บริษัท เซเรบอส (ประเทศไทย) จำกัด
Other Titles: Communication Strategy through Special Events presenting Corporate Social Responsibility by Artists and the Brand Image of the Organization: A Case Study of Cerebos (Thailand) Ltd
Authors: ชิสา นาคเปลื้อง
Keywords: กลยุทธ์การสื่อสาร
กิจกรรมของศิลปิน
ความรับผิดชอบต่อสังคม
ภาพลักษณ์องค์กร
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) กลยุทธ์การสื่อสารผ่านกิจกรรมของศิลปินที่นำเสนอความรับผิดชอบต่อสังคมที่มีผลต่อการสร้างภาพลักษณ์ให้องค์กรของบริษัท เซเรบอส (ประเทศไทย) จำกัด 2) รูปแบบกิจกรรมของศิลปินที่นำเสนอความรับผิดชอบต่อสังคมของบริษัท เซเรบอส (ประเทศไทย) จำกัด 3) การเปิดรับข่าวสารของผู้ชมเกี่ยวกับกิจกรรมของศิลปินที่นำเสนอความรับผิดชอบต่อสังคมของบริษัท เซเรบอส (ประเทศไทย) จำกัด การศึกษาเป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ ทำการเก็บข้อมูลโดยการสัมภาษณ์แบบเจาะลึก (In-Depth Interview) จากผู้บริหารในบริษัท ศิลปินดาราและผู้ที่เปิดรับข่าวสารของเซเรบอส ผลการวิจัยพบว่า (1) มีการใช้กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ (IMC) หลากหลายช่องทาง โดยแบ่งเป็น 3 ประเภทด้วยกัน คือ 1) Above the Line 2) Below the Line และ 3) สื่อใหม่ (New Media) ส่วนด้านกลยุทธ์ที่นำศิลปินมาทำกิจกรรมความรับผิดชอบต่อสังคมมีผลต่อองค์กร คือ ศิลปินมีส่วนทำให้กิจกรรมความรับผิดชอบต่อสังคมน่าสนใจ ทำให้เกิดการรับรู้ที่กว้างขึ้นและช่วยให้องค์กรมีภาพลักษณ์ที่ดี (2) เซเรบอสจัดรูปแบบกิจกรรมการศึกษาเป็นส่วนใหญ่และการบริจาคเพื่อการกุศล (3) ช่องทางด้านการสื่อสารผู้เปิดรับข่าวสารเห็นกิจกรรมความรับผิดชอบต่อสังคมบ่อยที่สุด คือ โฆษณาทางโทรทัศน์ และเฟสบุ๊ค ในส่วนมุมมองของผู้เปิดรับสารด้านศิลปิน ศิลปินมีส่วนช่วยให้องค์กรมีภาพลักษณ์ไปในทางที่ดี สร้างสีสันในกิจกรรมความรับผิดชอบต่อสังคมและกระตุ้นให้ผู้เปิดรับสารตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ของบริษัทเซเรบอส
The research had three objectives: 1) to study the communication strategy through the artists’ activities which presented corporate social responsibility activities that impact the brand image for Cerebos (Thailand) Limited 2) to study the types of artists’ activities for corporate social responsibility for Cerebos (Thailand) Limited, and 3) to study media exposure of audience about the artists’ activities for presenting corporate social responsibility activities for Cerebos (Thailand) Limited. The research was qualitative, using in-depth interview with executives of the company, entertaining artists, and people exposing media from Cerebos (Thailand) Limited. The results showed that (1) The company used three types of integrated marketing communications tools. There were above the line marketing, below the line marketing, and new media marketing. Artists contributed to the activities of social responsibility interesting, the wider recognition, and good public image of the organization. (2) Cerebos mainly organized educational and charity activities. (3) From the research interviewees’ viewpoints, artists influenced Cerebos’ brand Image, created colorful and entertained for the corporate social responsibility events, and encouraged them to make decisions to purchase Cerebos’ products. The communication channels of corporate social responsibility activities are most frequently advertised on television and Facebook
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาวิชาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต, บัณทิตวิทยาลับ มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Advisor(s): ธรรญธร ปัญญโสภณ
ปีเตอร์ กัน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2430
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chisa_nakp.pdf8.19 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback